Структурно-функціональна модель хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707523/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1674 |
|
Title |
Структурно-функціональна модель хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики
Structural and functional model cloud oriented learning environment for training bachelors information |
|
Creator |
Вакалюк, Тетяна Анатоліївна
|
|
Subject |
004.7 Computer communication. Computer networks
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
У статті узагальнено сутність категорії "модель", наведено основні види моделей, які використовуються у педагогічних дослідженнях: структурну, функціональну, структурно-функціональну моделі. Також наведено основні вимоги до побудови зазначених видів моделей. Проаналізовано вітчизняний досвід з побудови моделі та проектування хмаро орієнтованого навчального середовища освітніх установ (як вищих, так і загальноосвітніх). Представлено структурно-функціональну модель хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики. Описано кожний компонент моделі хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики: цільовий, управлінський, організаційний, змістово-методичний, комунікаційний, технологічний та результативний. Узагальнено, що ХОНС має вирішувати усі основні завдання, які ставляться перед вищими навчальними закладами.
The article summarizes the essence of the category "model" are the main types of models used in educational research: structural, functional, structural and functional model. There are basic requirements for building these types of models. Analyzed national experience in building models and designing cloud-based learning environment of educational institutions (both higher and secondary). Presented structural and functional model of cloud-based learning environment for Bachelor of Informatics. We describe each component model of cloud-based learning environment for science bachelors, target, managerial, organizational, content and methodical, communication, technological and productive. Generally speaking, COLE should solve all major tasks that relate to higher education institutions. |
|
Publisher |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707523/1/1674-7140-1-PB.pdf
- Вакалюк, Тетяна Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>) (2017) Structural and functional model cloud oriented learning environment for training bachelors information Інформаційні технології і засоби навчання, 3 (59). pp. 51-61. ISSN 2076-8184 |
|