Record Details

Е-портфоліо засобами Google Apps у структурі моніторингу лінгвометодичної компетентності студентів-філологів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707518/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/699
 
Title Е-портфоліо засобами Google Apps у структурі моніторингу лінгвометодичної компетентності студентів-філологів
E-portfolio by means of Google Apps in the monitoring of linhvomethodological competence of students’ philologists
 
Creator Ішутіна, О.Є.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
 
Description Research goals: consideration the method of e-portfolio created by the Google Apps for Education in the system of monitoring methods of students’ linhvomethodological competence.
Research objectives: to distinguish of portfolio method as one that allows you to monitor and objectively evaluate the process and result of the formation of both theoretical and practical components linhvomethodological competence of the student.
Object of research: monitoring of linhvomethodological competence of students’ philologists.
Subject of research: e-portfolio by means of Google Apps in the monitoring of linhvomethodological competence of students’ philologists.
Research methods used: analysis of state standards and publications.
Results of the research. Experimental study shows that the students’ forming of electronic methodological portfolio by means of Google cloud services allows the teacher to monitor developments in linhvomethodological competence of prospective native language teachers, which is an integral part of quality education monitoring.
The main conclusions and recommendations: organization of work on e-portfolio method by use of Google cloud services in the professional training of students can objectively assess the dynamics of linhvomethodological competence of future teachers of their native language, which is an integral part of monitoring of quality of education.
Цілі дослідження: розгляд методу електронного портфоліо, створеного засобами Google Apps for Education у системі методів моніторингу лінгвометодичної компетентності студентів.
Завдання дослідження: виокремити метод портфоліо як такий, що надає можливість спостерігати й об’єктивно оцінювати процес і результат формування як теоретичного, так і практичного складників лінгвометодичної компетентності студента.
Об’єкт дослідження: моніторинг лінгвометодичної компетентності студентів-філологів.
Предмет дослідження: е-портфоліо засобами Google Apps for Education у системі методів моніторингу лінгвометодичної компетентності студентів.
Використані методи дослідження: аналіз державних стандартів та наукових публікацій.
Результати дослідження. Експериментальне дослідження доводить, що укладання студентами електронних методичних портфоліо засобами хмарних сервісів Google дозволяє викладачеві відстежувати динаміку розвитку лінгвометодичної компетентності майбутніх учителів рідної мови, що є невід’ємною складовою моніторингових досліджень якості освіти.
Основні висновки і рекомендації: організація роботи над методичним е-портфоліо засобами хмарних сервісів Google у процесі фахової підготовки студентів дозволяє об’єктивно оцінити динаміку розвитку лінгвометодичної компетентності майбутніх учителів рідної мови, що є невід’ємною складовою моніторингових досліджень якості освіти.
 
Publisher Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707518/1/%D0%98%D1%88%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0.pdf
- Ішутіна, О.Є. (2014) E-portfolio by means of Google Apps in the monitoring of linhvomethodological competence of students’ philologists New computer technology (12). pp. 96-99. ISSN 2309-1460