Хмарні технології навчання: спроба визначення
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707492/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/717 |
|
Title |
Хмарні технології навчання: спроба визначення
Cloud learning technology: an attempt to define |
|
Creator |
Маркова, О. М.
|
|
Subject |
004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
Objectives of the study: to give a definition of cloud learning technology as a computer-oriented component of educational technology. Research objectives: 1) to form definition of cloud learning technology; 2) to clarify the relations of cloud learning technology, educational technologies, ICT, cloud technologies and ICT of learning. Object of study: cloud technology in education. Research subject: cloud learning technology. Methods: source analysis, definition synthesis. Research results: a definition of cloud learning technology was given; the relations of cloud learning technology, educational technologies, ICT, cloud technologies and ICT of learning was given. Conclusions and recommendations: 1) the content of cloud learning technology is the intersection of sets of concepts related to cloud technology and ICT-based learning; 2) further development of research involves determining the historical and pedagogical conditions of emerging and development of cloud learning technology. Цілі дослідження: дати визначення хмарних технологій навчання як комп’ютерно орієнтованої складової педагогічної технології. Завдання дослідження: 1) сформулювати визначення хмарних технологій навчання; 2) уточнити співвідношення хмарних технологій навчання з технологіями навчання, ІКТ, хмарними технологіями та ІКТ навчання. Об’єкт дослідження: хмарні технології в освіті. Предмет дослідження: хмарні технології навчання. Використані методи дослідження: аналіз джерел, синтез визначення. Результати дослідження. Визначено поняття хмарних технологій навчання, встановлено їх співвідношення з технологіями навчання, ІКТ, хмарними технологіями та ІКТ навчання. Основні висновки і рекомендації: 1) за змістом хмарні технології навчання є перетином множин понять, що відносяться до хмарних технологій та ІКТ навчання; 2) подальший розвиток дослідження передбачає визначення історико-педагогічних умов виникнення та розвитку хмарних технологій навчання. |
|
Publisher |
Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707492/1/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%9E%D0%9D.pdf
- Маркова, О. М. (2014) Cloud learning technology: an attempt to define New computer technology (12). pp. 244-248. ISSN 2309-1460 |
|