Елементи мобільного навчального середовища
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707490/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/705 |
|
Title |
Елементи мобільного навчального середовища
Elements of a mobile learning environment |
|
Creator |
Єчкало, Ю.В.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Research goals: to consider the possibility of using QR-codes in the learning process. Research objectives: to determine the advantages and disadvantages of using QR-codes, as well as the application of QR-codes in learning process. Object of research: mobile learning environment of higher education. Subject of research: technology of recognition and QR-codes as elements of the mobile learning environment. Research methods used: synthesis of existing research. Results of the research. It is noted that the technology of recognition and QR-codes can be attributed to elements of the mobile learning environment. Examples of the use of QR-codes in the learning process (hyperlink to media sources and resources, project activities, surveys and testing forms of gaming, covers educational materials, information booths, applications to educational facilities; identification). The main conclusions. Established that elements of the mobile learning environment (including technology development and recognition of QR-codes) have sufficient capacity in education. The use of QR-codes in the learning process activates the learning activities of students while allowing teachers to use new types of learning tasks. Цілі дослідження: розглянути можливості використання QR-кодів у навчальному процесі. Завдання дослідження: визначити переваги та недоліки використання QR-кодів, а також сфери застосування QR-кодів у навчальному процесі. Об’єкт дослідження: мобільне навчальне середовище вищого навчального закладу. Предмет дослідження: технології створення та розпізнавання QR-кодів як елементи мобільного навчального середовища. Використані методи дослідження: узагальнення існуючих досліджень. Результати дослідження. Зазначено, що технології створення та розпізнавання QR-кодів можна віднести до елементів мобільного навчального середовища. Наведено приклади використання QR-кодів у навчальному процесі (гіперпосилання на мультимедійні джерела та ресурси; проектна діяльність; опитування та тестування; ігрові форми діяльності; обкладинки навчально-методичної літератури; інформаційні стенди; додатки до навчальних об’єктів; ідентифікація). Висновки. Встановлено, що елементи мобільного навчального середовища (зокрема, технології створення та розпізнавання QR-кодів) мають достатній потенціал у навчанні. Використання QR-кодів у навчальному процесі активізує навчальну діяльність студентів, водночас даючи змогу викладачам використовувати нові види навчальних завдань. |
|
Publisher |
Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707490/1/%D0%95%D1%87%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BE.pdf
- Єчкало, Ю.В. (2014) Elements of a mobile learning environment New computer technology (12). pp. 152-157. ISSN 2309-1460 |
|