Внесок вітчизняної експериментальної педагогіки в обгрунтування необхідності індивідуалізації та диференціаціїї навчально-виховного процесу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707473/
http://lib.iitta.gov.ua/2362/ 978-966-644-361-1 |
|
Title |
Внесок вітчизняної експериментальної педагогіки в обгрунтування необхідності індивідуалізації та диференціаціїї навчально-виховного процесу
The contribution of domestic experimental pedagogy to the justification of the need for individualization and differentiation of the educational process |
|
Creator |
Дічек, Наталія Петрівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.09 Organization of instruction 93/94 History |
|
Description |
У розділі розкрито розвиток диференційованого підходу до шкільного навчання як складного загальнопедагогічного і загальнодидактичного явища педагогічної дійсності кінця ХІХ - першої третини ХХ ст. як,, розширено усталені поняттєво-термінологічні й сутністі виміри його сприйняття з охопленням психологічних засад його реалізації, й соціалізаційних детермінт і суто педагогічних складників (диференціація як чинник і складова профільності навчання, диференціація як рушій створення науково-методичного забезпечення (програми, підручники, стандарти методична літератури і т. ін.). У розділі розкрито розвиток диференційованого підходу до шкільного навчання як складного загальнопедагогічного і загальнодидактичного явища педагогічної дійсності кінця ХІХ - першої третини ХХ ст. Розширено усталені поняттєво-термінологічні й сутнісні виміри його сприйняття з охопленням психологічних засад реалізації,соціалізаційних детермінт і суто педагогічних складників, тобто диференціація розкрита як чинник і складова навчального процесу у шкільних навчальних закладах України через відбиття у змісті освіти, у профільності навчання, у науково-методичному апараті тощо.
The section reveals the development of a differentiated approach to school education as a complex general pedagogical and general-pedagogical phenomenon of the pedagogical reality of the late nineteenth and first third of the twentieth century. As "expanded the established conceptual-terminological and substantive dimensions of his perception with the coverage of the psychological principles of its realization, and the social determinants and purely pedagogical components (differentiation as a factor and component of the profile of learning, differentiation as a motive for the creation of scientific and methodological support (programs, textbooks, standards Methodological literature, etc.).The section reveals the development of a differentiated approach to school education as a complex general pedagogical and general-pedagogical phenomenon of the pedagogical reality of the late nineteenth and first third of the twentieth century. The established conceptual-terminological and substantive dimensions of his perception with the coverage of the psychological principles of realization, socialization determinants and purely pedagogical components are expanded, ie, differentiation is disclosed as a factor and component of the educational process in school educational institutions of Ukraine through reflection in the content of education, in the profile of education, in scientific- Methodical apparatus, etc. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
Pedagogical thought |
|
Date |
2013
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707473/1/13-01%20%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F%20%E2%80%93%20%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D1%96%D1%8F-32-73.pdf
Дічек, Наталія Петрівна (2013) The contribution of domestic experimental pedagogy to the justification of the need for individualization and differentiation of the educational process Pedagogical thought, м.Київ, Україна. |
|