Record Details

Тематико-ситуативний підхід до відбору лексики у початковому навчанні мови іврит.

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707406/
 
Title Тематико-ситуативний підхід до відбору лексики у початковому навчанні мови іврит.
Thematic-situational approach to the selection of vocabulary in the initial learning of Hebrew.
Тематико-ситуативный подход к отбору лексики в начальном обучении языку иврит.
 
Creator Бакуліна, Наталія Валеріївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У статті розглянуто особливості тематико-ситуативного принципу до навчання як одного з найважливіших у розробці пропедевтичного курсу мови іврит, визначено критерії добору змісту, сфери спфлкування та основні поняття для формування комунікативного мовлення, такі як мотив, мовленнєва ситуація, мовленнєве завдання, наявність співрозмовника та володіння культурою спілкування, а також вимоги до їх розробки для реалізації тематико-ситуативного підходу у практиці навчання.
The article considers the peculiarities of the thematic-situational principle to study as one of the most important in the development of the propaedeutic Hebrew language course, defines the criteria for the selection of content, spherical spheres and basic concepts for the formation of communicative speech, such as the motive, the speech situation, the speech task, the presence of the interlocutor and possession The culture of communication, as well as the requirements for their development to implement a thematic-situational approach in the practice of learning.
В статье рассмотрены особенности тематико-ситуативного принципа обучения как одного из важнейших в разработке пропедевтического курса языка иврит, определены критерии отбора содержания, сферы общения и основные понятия для формирования коммуникативной речи, такие как мотив, речевая ситуация, речевое задание, наличие собеседника и владение культурой общения, а также требования к их разработке для реализации тематико-ситуативного подхода в практике обучения.
 
Publisher Видавничий Дім Дмитра Бураго
 
Date 2002
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707406/1/M%20i%20K_2002_NB%20%285%29.pdf
- Бакуліна, Наталія Валеріївна (2002) Thematic-situational approach to the selection of vocabulary in the initial learning of Hebrew. Мова і культура, 5 (5). pp. 12-18.