Record Details

Опитувальник професійної ідентичності учнів професійно-технічних навчальних закладів (презентація авторської методики)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707179/
 
Title Опитувальник професійної ідентичності учнів професійно-технічних навчальних закладів (презентація авторської методики)
Professional identity questionnaire of vocational school students (author presentation techniques)
 
Creator Радзімовська, О. В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В статті представлено наукову авторську розробку – «Опитувальник професійної ідентичності учнів професійно-технічних навчальних закладів». Представлено текст опитувальника, бланк, порядок обробки даних, змістовий опис шкал. В матеріалах статті наводяться результати опитування учнів ПТНЗ за представленою автором методикою. Валідність методики підтверджується результатами математичної статистики. Стаття може становити інтерес для психологів, які досліджують феномен професійної ідентичності, а також педагогічних працівників, адміністрації ПТНЗ.
The article presents the author's scientific inquiry form – “Professional identity questionnaire of vocational school students”. The questionnaire, the inquiry form, the order processing, semantic description scales are offered. The results of students’ survey are represented in the files of the article. The validity of author's questionnaire is confirmed by methods of mathematical statistics. The article can be of interest to psychologists who study the phenomenon of professional identity, and also for teaching staff and administration of vocational school.
 
Publisher Видавничий дім "Гельветика"
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707179/1/Radz.pdf
- Радзімовська, О. В. (orcid.org/0000-0003-0728-2090 <http://orcid.org/0000-0003-0728-2090>) (2015) Professional identity questionnaire of vocational school students (author presentation techniques) Young Scientist, 8 (23). pp. 155-161. ISSN 2304-5809