Record Details

Методологічні засади побудови педагогічної теорії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707158/
 
Title Методологічні засади побудови педагогічної теорії
Metodologiczne zasady budowania teorii pedagogicznej
Methodological principles of pedagogical theory’s construction
 
Creator Гончаренко, Семен Устимович
 
Subject 001.8 Methodology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Автор наголошує, що тенденції в модернізації системи освіти в бік прагматизму, технологізації й інформатизації процесу навчання загрожують внутрішній єдності й цілісності педагогічної науки. Дослідник виділяє три суперечності, що склалися між педагогічною наукою і освітньою практикою, розкриває проблему методологічних досліджень у галузі педагогіки.
Według autora tendencje modemizacji systemu oświaty w kierunku pragmatyzmu, technicznej organizacji і informatyzacji procesu nauczania zagrażają wewnętrznej jedności і całości nauki pedagogicznej. Badacz wyodrębnia trzy sprzeczności, które powstafy między nauką pedagogiczna і praktyką oswiatową, rozpatruje metodologiczne problemy badań w dziedzinie pedagogiki.
In the scientific article the author emphasizes that the trends in the modernization of the education system in the direction of pragmatism, technologization and informatization of the learning process threaten the internal unity and integrity of pedagogy. The researcher
identifies three contradictions between pedagogical science and educational practice and reveals the problem of methodological studies in pedagogy.
 
Publisher Видавництво Академії ім. Яна Длугоша у Ченстохові
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707158/1/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8F.pdf
- Гончаренко, Семен Устимович (2012) Methodological principles of pedagogical theory’s construction Kształcenie zawodowe: pedagogika i psychologia, 14. pp. 37-49. ISSN 2083-2753