Record Details

Практичні аспекти глобального розвитку компетенцій вчителів в Сполучених Штатах Америки

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707137/
 
Title Практичні аспекти глобального розвитку компетенцій вчителів в Сполучених Штатах Америки
Practical aspekts of teachers' global competence development in the USA
Praktyczne apekty globalnego rozwoju kompetencji nauczycieli w stanach zjednoczonych
 
Creator Avshenyuk, Nataliya
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті подано визначення сутності глобальної освіти, яка є невід>смним ком¬понентом професійної підготовки сучасних американських учителів як суб>єкпв міжнародної освітньої реальності. На підставі аналізу документів міжнародних організацій та національних ініціатив США охарактеризовано концепцію гло¬бальної освіти, розкрито сутність глобальної компетентності педагога. Розгля¬нуто стратегію інтернаціоналізації педагогічної освіти в США, яка иередоачас оновлення програм професійної підготовки вчителя, запровадження тривалих стажувань за кордоном, розширення програм підготовки вчителів іноземних мов, моніторинг динаміки розвитку глобальної компетентності. Охарактеризовані практичні аспекти розвитку глобальної компетентності американських учителів на прикладі діяльності американських ресурсних центрів, а саме: дослідницька діяльність, критичне читання, академічна мобільність, міжнародна діяльність рефлексія і самооцінка.
The article defines the essence of global education, which is an integral com¬ponent of modem American teachers' training as a subject of international educational reality. On the basis of documents of international organizations and the USA national initiatives the concept of global education is characterized, the essence of the teachers' global competence is revealed. In the article the strategy of teacher education interna¬tionalization in the United States has been considered, which involves updating the teacher training programs, the introduction of a long-term training abroad, expansion of training programs for teachers of foreign languages, and monitoring the dynamics of the global competence development. The practical aspccts of teachers global com¬petence development on the example of American resource ccnters are characterized, namely, research, critical reading, academic mobility, international activities, reflection and self-evaluation.
 
Publisher Академія Спеціальної педагогіки у Варшаві
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707137/1/%D0%90%D0%B2%D1%88%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F1111.pdf
- Avshenyuk, Nataliya (2016) Practical aspekts of teachers' global competence development in the USA Professional and Continious Education, 1. pp. 277-287. ISSN 2543-7925