Record Details

Корекційне навчання учнів допоміжних закладів освіти: витоки, становлення та розвиток (друга половина ХІХ – перша половина ХХ ст.)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707135/
 
Title Корекційне навчання учнів допоміжних закладів освіти: витоки, становлення та розвиток (друга половина ХІХ – перша половина ХХ ст.)
Correction educating of auxiliary educational establishments of students : sources, becoming and development(the second half of XIX is the first half of ХХ of century): The monograph
Коррекционное обучение учащихся вспомогательных учебных заведений: истоки, становление и развитие (вторая половина XIX - первая половина ХХ в.)
 
Creator Супрун, М.О.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Здійснено історико-педагогічний аналіз розвитку вітчизняної теорії та практики корекційного навчання учнів допоміжних шкіл. У історико-педагогічному ракурсі розглядаються компоненти педагогічного процесу: організація, зміст, методика. Визначені основні періоди й етапи становлення та розвитку корекційного навчання дітей із особливими потребами, висвітлено його основні тенденції, починаючи з другої половини ХІХ – до середини ХХ ст.
Книга розрахована на наукових працівників, викладачів, студентів, усіх, хто цікавиться історією спеціальної педагогіки.
The historical and pedagogical analysis of the development of the national theory and practice of corrective education of pupils of auxiliary schools is carried out. In the historical pedagogical perspective, the components of the pedagogical process are considered: organization, content, methodology. The main periods and stages of the formation and development of corrective education for children with special needs have been determined, and its main trends have been covered since the second half of the 19th to the mid-20th century.
The book is designed for researchers, teachers, students, all who are interested in the history of special pedagogy.
Осуществлен историко-педагогический анализ развития отечественной теории и практики коррекционного обучения учеников вспомогательных школ. В историко-педагогическом ракурсе рассматриваются компоненты педагогического процесса: организация, содержание, методика. Определены основные периоды и этапы становления и развития коррекционного обучения детей с особыми потребностями, освещены его основные тенденции, начиная со второй половины XIX - до середины ХХ в.
Книга рассчитана на научных работников, преподавателей, студентов, всех, кто интересуется историей специальной педагогики.
 
Publisher Вид. Паливода А.В.
 
Date 2005
 
Type Monograph
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707135/1/%D0%A1%D1%83%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%BD%20%D0%9C.%D0%9E.%20%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F%20%20%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%20%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D1%96%D0%B6%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B2%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8.pdf
- Супрун, М.О. (orcid.org/0000-0002-4198-9527 <http://orcid.org/0000-0002-4198-9527>) (2005) Correction educating of auxiliary educational establishments of students : sources, becoming and development(the second half of XIX is the first half of ХХ of century): The monograph Project Report. Вид. Паливода А.В., м. Київ, Україна.