Record Details

Про фундаментальні і прикладні педагогічні дослідження

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707119/
 
Title Про фундаментальні і прикладні педагогічні дослідження
Podstawowe i stosowane badania pedagogiczne
Fundamental and applied pedagogical research
 
Creator Гончаренко, Семен Устимович
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Фундаментальні педагогічні дослідження мають на меті відкриття й пояснення нових, раніше невідомих явищ у педагогіці. Вони спрямовані на формування концепцій з основних проблем теорії педагогіки. Критеріями оцінки результатів фундаментальних педагогічних досліджень є новизна, достовірність, грунтовність і евристичність.
Podstawowe badania pedagogiczne mają na celu odkrycie і wyjaśnienie nowych - wcześniej nieznanych - zjawisk w dziedzinie pedagogiki. Ukierunkowane są one na opracowanie koncepcji dotyczącej podstawowych problemów teorii pedagogicznych. Kryteriami oceny podstawowych badań pedagogicznych są niezawodność, gruntowność і nowatorstwo.
Fundamental pedagogical research aimed at discovery and explanation of new, previously unknown phenomena in pedagogy. They are aimed at forming concepts of the basic problems of the theory of pedagogy. The criteria for evaluation of fundamental pedagogical research is novelty, reliability, and circumstantialities, heuristic.
 
Publisher Видавництво Академії ім. Яна Длугоша у Ченстохові
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707119/1/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D1%96%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Гончаренко, Семен Устимович (2010) Fundamental and applied pedagogical research Професійна освіта: педагогіка і психологія: пол.-укр., укр-пол.: щорічник, 12. pp. 113-124. ISSN ISBN 978-83-7455-172-4