Record Details

Критеріально-орієнтовані тести досягнень на уроках фізики в контексті ідеї розвивального навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707040/
 
Title Критеріально-орієнтовані тести досягнень на уроках фізики в контексті ідеї розвивального навчання
Criterion-oriented tests of achievements in physics lessons in the context of the developing training idea
 
Creator Гриценко, Валерій Григорович
Єфіменко, Володимир Іванович
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
53 Physics
 
Description На кожному етапі навчання педагогічний результат значною мірою залежить від співвідношення між двома основними чинниками — рівнем знань учнів і рівнем складності завдань, які їм пропонуються. Саме від дотримання відповідності між цими двома чинниками в основному і залежить розвивальний характер навчального процесу.
At each stage of training teaching result largely depends on the ratio between the two main factors - the level of students' knowledge and level of complexity of the tasks they are offered. It observance of correspondence between these two factors and mainly depends on the evolving nature of the learning process.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2001
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707040/1/%D0%A4%D1%96%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0%20%D1%82%D0%B0%20%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%96%D1%8F%20%D0%B2%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96%202001.pdf
- Гриценко, Валерій Григорович and Єфіменко, Володимир Іванович (2001) Criterion-oriented tests of achievements in physics lessons in the context of the developing training idea Фізика та астрономія в школі: Наука - вчителеві, 4 (22). pp. 17-19. ISSN 2409-8957