Record Details

Рефлексивні процедури як складова соціально-психологічної технології супроводу освітніх та суспільних реформ

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707015/
 
Title Рефлексивні процедури як складова соціально-психологічної технології супроводу освітніх та суспільних реформ
Reflexive procedures as part of social and psychological support educational technology and social reforms
Рефлексивные процедуры как составная часть социально-психологической технологии сопровождения образовательных и общественных реформ
 
Creator Хоріна, Олена Іванівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Стаття презентує напрацювання українських науковців стосовно рефлексивного управління в організаціях. Розглянуто рефлексивні процедури, створені як складова рефлексивного тренінгу практикуму, що забезпечують розгортання суб’єктності всіх учасників рефлексивної події. Існує потреба розгортання суб’єкт-суб’єктних стосунків педагогів й учнів, батьків учнів та місцевих громад задля забезпечення їхнього авторства та співаторства в освітніх реформах. Запропоновано використовувати рефлексивні процедури в складі технології соціально-психологічного супроводу. Презентовані такі рефлексивні процедури: процедура конвенційності, розширення рефлексії «табло», проблематизації, кваліфікації та цілісного бачення, процедура створення та змішування груп. Показано, що процедури розгортання предмету та рефлексивні процедури комбінуючись, надають можливість учасникам продуктивно долати внутрішню конфліктність та розвивати суб’єктність.
This article presents the experience of Ukrainian social psychologists in the field of reflexive мanagement in organizations. Reflexive procedures are an integral part of reflective workshops and training mechanism for subjectivity participants of the reflexive event. There is a shortage subject of relations between teachers and students, students' parents and local territorial communities, which slows the effective implementation of the reforms of the educational sphere. Deficiency of subjectivity can satisfy reflexive procedures included in the technology of social and psychological support. It will help all participants in the educational process to regain authorship or co-authorship in the process of innovative changes. We present such reflexive procedures as conventional procedure, unfolding reflexivity "scoreboard", problematization procedure, qualification, holistic report, the procedure for creating and mixing groups. Particular attention is paid to the internal conflict and its participants productive processing. This is possible if properly alternate treatments of the subject of work and reflexive process. This creates an opportunity for participants to develop their subjectivity.
В данной статье представлены наработки украинских социальных психологов в области рефлексивного управления в организациях. В частности рассмотрены рефлексивные процедуры, как неотъемлемая составляющая рефлексивного тренинга практикума и как механизм обеспечения субъектности участников рефлексивного события. Существует дефицит субъект-субъектных отношений между педагогами и учениками, родителями учеников и местными территориальными сообществами для эффективного внедрения реформ образовательной сферы. Удовлетворить дефицит суб'ектности могут рефлексивные процедуры, включенные в технологию социально-психологического сопроводжения. Они помогут всем участникам образовательного процесса вернуть себе авторство или соавторство в процессе инновационных изменений. Представлены такие рефлексивные процедуры, как: конвенциональная, процедура разворачивания рефлексивности «табло», процедура проблематизации, квалификации, целостного выступления, а также процедура создания и перемешивания групп. Особое внимание уделено вопросу продуктивного совладания с внутренней конфликтностью, которая может возникать у участников. Она может быть снята за счет чередования процедур развития предмета работы и рефлексивных процедур, что создает возможности участникам развить субъектность.
 
Publisher ЖДУ ім. Івана Франка
 
Date 2016
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707015/1/%D0%A5%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B0_%D0%9E_%D0%86_%D0%A0%D0%B5%D1%84%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%96_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%B4%D1%83%D1%80%D0%B8_%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE_%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97_%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%83_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%BE%D0%BA.pdf
- Хоріна, Олена Іванівна (orcid.org/0000-0002-5412-6771 <http://orcid.org/0000-0002-5412-6771>) (2016) Reflexive procedures as part of social and psychological support educational technology and social reforms Андрагогічний вісник, 7 (7). pp. 96-108.