Record Details

Корекційне виховання учнів допоміжної школи засобами учнівського самоврядування

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707002/
 
Title Корекційне виховання учнів допоміжної школи засобами учнівського самоврядування
Correction education of pupils of auxiliary school by means of student's self-management: The monograph
Коррекционное воспитание учащихся вспомогательной школы средствами ученического самоуправления
 
Creator Супрун, М.О.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У монографії здійснено історико-педагогічний аналіз становлення відчизняної теорії та практики корекційного виховання учнів допоміжної школи засобами учнівського самоврядування , а також розкрито сучасний стан його розвитку. Дослідження розглядає різноманітні аспекти функціонування учнівського самоврядування у сучасній спеціальній школі для дітей з особливими потребами. В додатках подаються матеріали з досвіду організації позаадиторної роботи курсантів-психологів та студентів-дефектологів у допоміжних школах м.Києва.
Книга розрахованана на наукових працівників, викладачів, студентів, усіх, хто цікавиться спеціальною педагогікою.
Монографія може бути використана як навчальний посібник у наквчально-виховному процесі закладів освіти МВС України з метою більш повного вивчення історико-педагогічних основ розвитку девіантної поведінки підлітків.
In the monograph the historical and pedagogical analysis of the formation of the Fatherland theory and practice of corrective education of pupils of auxiliary school by means of student self-management is carried out, and also the present state of its development is revealed. The study examines various aspects of the functioning of student self-government in a modern special school for children with special needs. In the appendices are submitted materials from the experience of the organization of post-examination work of cadets-psychologists and students-defectologists in the auxiliary schools in Kiev.
The book is designed for researchers, teachers, students, anyone who is interested in special pedagogy.
The monograph can be used as a textbook in the educational process of the educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine with a view to a more complete study of the historical and pedagogical foundations for the development of deviant behavior of adolescents.
В монографии осуществлен историко-педагогический анализ становления Отечественой теории и практики коррекционного воспитания учащихся вспомогательной школы средствами ученического самоуправления, а также раскрыто современное состояние его развития. Исследование рассматривает различные аспекты функционирования ученического самоуправления в современной специальной школе для детей с особыми потребностями. В приложениях подаются материалы из опыта организации позаадиторнои работы курсантов-психологов и студентов-дефектологов во вспомогательных школах Киева.
Книга рассчитана на научных работников, преподавателей, студентов, всех, кто интересуется специальной педагогикой.
Монография может быть использована как учебное пособие в наквчально-воспитательном процессе учебных заведений МВД Украины с целью более полного изучения историко-педагогических основ развития девиантного поведения подростков
 
Publisher МП «Леся»
 
Date 2009
 
Type Monograph
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707002/1/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%20%D0%B4%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D1%96%D0%B6%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B2%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%20-%20%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F.pdf
- Супрун, М.О. (orcid.org/0000-0002-4198-9527 <http://orcid.org/0000-0002-4198-9527>) (2009) Correction education of pupils of auxiliary school by means of student's self-management: The monograph Project Report. МП «Леся», м. Київ, Україна.