Record Details

Порождение истории жизни как метод психопрофилактической и психокоррекционной работы с детьми

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706973/
http://mosi.ru/ru/conf/vi-vserossiyskaya-nauchno-prakticheskaya-konferenciya-na-osnove-internet-foruma
 
Title Порождение истории жизни как метод психопрофилактической и психокоррекционной работы с детьми
Породження історії життя як метод психопрофілактичної і психокорекційної роботи з дітьми
Generating lifestory as a method of psychoprevention and psychocorrection in working with children
 
Creator Шиловська, О.М.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Розповідання історій є важливим засобом осмислення навколишнього світу і передачі інформації. У практиці дитячої психології нарратівізація допомагає не тільки отримати інформацію про проблеми дитини, але і слугує його самопізнанню та саморозкриттю.
Рассказывание историй является важным средством осмысления окружающего мира и передачи информации. В практике детской психологии нарративизация помогает не только получить информацию о проблемах ребенка, но и служить его самопознанию и самораскрытию.
Story telling is an important means of comprehension of surrounding world and transmission of information. In child psychology practice narrativization helps not only to obtain information about the child's problems, but also serve as his self-knowledge and self-discovery.
 
Publisher МОСИ - ООО ИПФ «СТРИНГ»
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Rights cc_by_nc_nd
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706973/1/%D0%A8%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8FM16.pdf
- Шиловська, О.М. (2016) Generating lifestory as a method of psychoprevention and psychocorrection in working with children Психологическое знание в контексте современности: теория и практика: сборник статей по материалам VI Всероссийской научно-практической конференции с международным участием 26-28 февраля 2016 года. pp. 199-203.