Record Details

Система допомоги дітям з глибокими порушеннями слуху: від раннього виявлення до комплексного супроводу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706966/
http://actualpce.at.ua/
 
Title Система допомоги дітям з глибокими порушеннями слуху: від раннього виявлення до комплексного супроводу
The system of help for children with severe hearing disorder: from early detection to complex support
Система помощи детям с глубокими нарушениями слуха: от раннего обнаружения до комплексного сопровождения
 
Creator Шевченко, В.М.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті автор висвітлює значення раннього виявлення,
втручання та кохлеарної імплантації в реабілітації дітей з глибокими
порушеннями слуху, зазначає важливість корекційної роботи та
комплексного супроводу.
Автор відзначає, що необхідно якомога раніше обстежувати слух
дитини для виявлення у неї порушень реакції на звук. Виявленню
порушень слуху у дітей в ранньому віці повинні сприяти масові
профілактичні аудіологічні скринінгові обстеження, адже володіння
мовою - необхідний фактор для досягнення належного рівня
інтелектуального, емоційного і соціального розвитку. Це також є
підставою для входження дитини в співтовариство людей зі збереженою
слуховою функцією та відкриває їй шлях до інтеграції.
Автор засвідчує, що лише педагогічними методами проблему
глухоти вирішити неможливо. На сьогодні допомогти такій дитині може
кохлеарна імплантація в сукупності з подальшою корекційно-
розвитковою роботою. Лише такий комплексний підхід може
забезпечити повноцінний розвиток дитини.
На сьогодні кохлеарна імплантація є найбільш ефективним
засобом реабілітації осіб з глибокими порушеннями слуху, яка в Україні
набуває більшого поширення. Саме тому, як і в усьому світі, серед
імплантованих збільшується кількість дітей раннього віку, оскільки це
пов'язано з важливістю перших трьох років життя дитини для розвитку
слухового й мовленнєвого центрів мозку.
Автор наголошує на тому, що після імплантації глуха дитина не
відразу стане повноцінним членом суспільства. Потрібно враховувати,
що найвідповідальніший етап - не сама операція, а подальша
слухомовленнєва реабілітація. Тому це може відбутися лише за умови
комплексного супроводу дітей з кохлеарними імплантами, за наявності
кваліфікованих фахівців, які будуть проводити корекційно-розвиткові
заняття та за активної участі батьків і близьких до дитини людей. Участь
батьків та рідних у цьому процесі та їх психологічна і соціальна
підтримка дитини є одним з істотних компонентів всієї системи роботи
до та після операції. Саме вони постійно приймають участь у різних
реабілітаційних заходах відповідно до рекомендацій фахівців. Щоб
забезпечити цей процес, необхідно розробити і ввести в практику
супровід дітей з кохлеарними імплантами.
The article
highlights the importance of an early detection and cochlear implantation in
the process of rehabilitation of children with severe hearing disorder; it
reveals the essence of early intervention, the concept of cochlear implant,
emphasizes the importance of correctional work and complex training in the
work with such children.
The author of the article points out that it is necessary to examine a
child‘s hearing as soon as possible in order to detect any hearing disorder. As
a result, children even with insignificant hearing disorder have a chance to
learn how to hear and speak. Mass preventive audiologic screening pediatric
examinations must be performed at an early age.
The author explains that teaching methods are not enough to solve the
problem of deafness. Cochlear implantation with subsequent correction and
training work is of a great help to such a child. Only this complex approach
can help a child to develop fully, since even modern digital hearing devices
are not of a great help with sensorineural hearing loss.
Presently, the cochlear implantation is the most efficient means of
rehabilitation of people with severe hearing disorder in the world. In Ukraine,
it also becomes more widespread. Since the first three years of a child‘s life
are important for auditory and verbal development, they are the most
promising candidates for cochlear implantation. Thus, the number of children
with implantation increases worldwide, as well as in Ukraine.
The author disproves the idea that a deaf child with the implantation
immediately becomes a productive member of society. It should be taken into
account that, since the cochlear implant cannot fully restore the affected
auditory analyzer, the surgery is not as important as subsequent auditory and
verbal rehabilitation. Therefore the rehabilitation must be performed by
qualified professionals together with the active participation of parents and
other significant people. It requires developing and implementing a complex
support of children with cochlear implants.
В статье автор освещает значение раннего выявления,
вмешательства и кохлеарной имплантации в реабилитации детей с
глубокими нарушениями слуха, отмечает важность коррекционной
работы и комплексного сопровождения.
Автор отмечает, что необходимо как можно раньше обследовать
слух ребенка для выявления у него нарушений реакции на звук.
Выявлению нарушений слуха у детей в раннем возрасте должны
способствовать массовые профилактические аудиологические
скрининговые обследования, ведь владение языком - необходимый
фактор для достижения должного уровня интеллектуального,
эмоционального и социального развития. Это также является
основанием для вхождения ребенка в общество людей с сохраненной
слуховой функцией и открывает ему путь к интеграции.
Автор показывает, что только педагогическими методами
проблему глухоты решить невозможно. На сегодня помочь такому
ребенку может кохлеарная имплантация в совокупности с последующей
коррекционно-развивающей работой. Только такой комплексный подход
может обеспечить полноценное развитие ребенка.
В настоящее время кохлеарная имплантация является наиболее
эффективным средством реабилитации лиц с глубокими нарушениями
слуха, которая в Украине также приобретает большее распространение.
Именно поэтому, как и во всем мире, среди имплантированных
увеличивается количество детей раннего возраста, поскольку это
связано с важностью первых трех лет жизни ребенка для развития
слухового и речевого центров мозга.
Автор отмечает, что после имплантации глухой ребенок не сразу
станет полноценным членом общества. Нужно учитывать, что самый
ответственный этап - не сама операция, а дальнейшая слухоречевая
реабилитация. Поэтому это может произойти лишь при условии
комплексного сопровождения детей с кохлеарными имплантами, при
квалифицированных специалистов, которые будут проводить
коррекционно-развивающие занятия и при активном участии родителей
и близких к ребенку людей. Участие родителей и родных в этом
процессе и их психологическая и социальная поддержка ребенка
является одним из существенных компонентов всей системы работы до
и после операции. Именно они постоянно принимают участие в
различных реабилитационных мероприятиях в соответствии с
рекомендациями специалистов. Чтобы обеспечить этот процесс,
необходимо разработать и ввести в практику комплексное
сопровождение детей с кохлеарными имплантами.
 
Publisher Медобори-2006
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706966/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9C.pdf
- Шевченко, В.М. (orcid.org/0000-0003-0119-3206 <http://orcid.org/0000-0003-0119-3206>) (2015) The system of help for children with severe hearing disorder: from early detection to complex support Current issues correctional education (teaching science), 2 (5). pp. 360-368. ISSN 978-966-1