Record Details

Організаційно-педагогічні умови діяльності асистента вчителя у процесі реалізації змісту предметів природничо-математичного циклу в навчальному закладі з інклюзивною формою освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706944/
 
Title Організаційно-педагогічні умови діяльності асистента вчителя у процесі реалізації змісту предметів природничо-математичного циклу в навчальному закладі з інклюзивною формою освіти
Organizational and pedagogical conditions of an assistant teacher in the implementation of content natural mathematical cycle to school with inclusive form of education
Организационно-педагогические условия деятельности ассистента учителя в процессе реализации содержания предметов естественно-математического цикла в учебном заведении с инклюзивным формой образования
 
Creator Лапін, А.В.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Матеріали посібника містять методичні поради для асистентів вчителів щодо засвоєння предметів природничо-математичного циклу учнями 1-4 класів загальноосвітньої школи з інклюзивною формою навчання. Розглянуто проблему організації та сутності роботи педагогічних працівників у інклюзивному навчальному закладі. Висвітлено умови та шляхи підвищення якості навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами. Окреслено варіанти співпраці між фахівцями в галузі медицини, педагогіки, психології, а також з батьками.
The materials of the manual contain methodological advice for teachers' assistants on mastering subjects of the natural-mathematical cycle by pupils of grades 1-4 of the general education school with an inclusive form of education. Conditions and ways of improving the quality of the educational process of children with special educational needs are examined. The variants of cooperation between specialists in medicine, pedagogy, psychology, as well as with parents have been determined.
Материалы пособия содержат методические советы для ассистентов учителей по усвоению предметов естественно-математического цикла учениками 1-4 классов общеобразовательной школы с инклюзивной формой обучения. Рассмотрена проблема организации и сущности работы педагогических работников в инклюзивном учебном учреждении. Рассмотрены условия и пути повышения качества учебно-воспитательного процесса детей с особыми образовательными потребностями. Определены варианты сотрудничества между специалистами в области медицины, педагогики, психологии, а также с родителями.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
 
Date 2014
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706944/1/%D0%94%D1%96%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%20%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%20%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%20%20%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D1%96%D1%8F.pdf
Лапін, А.В. (orcid.org/0000-0003-1717-7892 <http://orcid.org/0000-0003-1717-7892>) (2014) Organizational and pedagogical conditions of an assistant teacher in the implementation of content natural mathematical cycle to school with inclusive form of education Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна. (Unpublished)