The Evolution of Teaching Methods of Students in Electronic Social Networks
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706901/
http://ceur-ws.org/Vol-1844/ |
|
Title |
The Evolution of Teaching Methods of Students in Electronic Social Networks
Еволюція методів навчання студентів в електронних соціальних мережах |
|
Creator |
Lytvynova, S. H.
Pinchuk, O. P. |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
The use of electronic social networks (ESN) as a new teaching method that is chosen by modern teachers, who have sufficient professional, information and communication competence, passed several stages of formation and nowadays are widely used in the educational process in secondary schools. The article deals with basic approaches to determining teaching methods in secondary schools through electronic social networks. Main approaches to the selection of teaching methods, particularly through the internal logical path of learning, are defined. Authors demonstrate such teaching methods as: comparison, synthesis, summing up, specification and classification; analytical, synthetic and application of formative assessment. Examples and algorithm of use for each method are given in the article. It is established that the effectiveness of teaching methods depends not only on the same methods but on skills of a teacher to use the functionality of social networks and ICT. Процес використання електронних соціальних мереж (ЕСМ) в якості нового методу навчання, що обирають сучасні вчителів, які мають достатній рівень інформаційно-комунікаційної компетентності, пройшов кілька етапів формування і в даний час широко використовується в навчальному процесі середніх шкіл. У статті розглядаються основні підходи до визначення методів навчання в середніх школах за допомогою електронних соціальних мереж. Основні підходи до вибору методів навчання, зокрема, через визначення внутрішнього логічного шляху навчання. Автори обґрунтували такі методи навчання, як: порівняння, синтез, оцінювання, узагальнення і класифікацію; аналітичні, синтетичні і застосування оцінювання. В статті наведено приклади і алгоритми використання кожного методу. Встановлено, що ефективність методів навчання залежить не тільки від методів навчання, але й від навичок педагога, щоб використовувати функціональні можливості соціальних мереж і ІКТ. |
|
Publisher |
CEUR Workshop Proceedings
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706901/1/paper_108.pdf
- Lytvynova, S. H. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>) and Pinchuk, O. P. (orcid.org/0000-0002-2770-0838 <http://orcid.org/0000-0002-2770-0838>) (2017) The Evolution of Teaching Methods of Students in Electronic Social Networks Proceedings of the 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (1844). pp. 360-371. ISSN 1613-0073 |
|