Record Details

Використання мандали в медіаосвітніх заняттях

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706827/
 
Title Використання мандали в медіаосвітніх заняттях
Mandala-making in the media education
 
Creator Вознесенська, Олена Леонідівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Стаття містить результати дослідження використання створення мандал після сприймання фотозображень подій 2014 року в різних регіонах України. Обґрунтовано застосування методики «Мандала» в медіаосвітніх заняттях задля усвідомлення власних почуттів та розвитку здатності до рефлексії після перегляду візуальних стимулів. Аналіз мандал дозволив оцінити особливості ставлення до Батьківщини, соціально-політичних подій, що відбувалися, наслідки, що відбилися на психіці та ступінь травмованості людей, відмінності в сприйманні у різних регіонах країни. У ставленні до країни панує сприймання її як неньки, що піклується, турбується, забезпечує захист. Події в нашій країні 2014 року часто викликають гнів, агресію – особливо у мешканців заходу, а також відразу, огиду, апатію та відчуття втоми, втрату здатності до радості, отримання задоволення. Мандала як арт-терапевтичний інструмент здатна не лише визначити стан людини, її ставлення до пропонованих медіа-продуктів, а й сприяти створенню умов для роботи з психічною травмою – працювати з сильними почуттями, з можливістю їх усвідомлення та вираження одночасно.
Статья содержит результаты исследования использования создания мандал после восприятия фотоизображений событий 2014 года в разных регионах Украины. Обосновано использование методики «Мандала» в медиаобразовательных занятиях для осознания собственных чувств и развития способностей к рефлексии после просмотра визуальных стимулов. Анализ мандал позволил оценить особенности отношения к Родине, происходящим социально-политическим событиям, последствие, сказавшиеся на психике и степень травмированности людей, различия в восприятии в разных регионах страны. В отношении к стране преобладает восприятие ее как матери, которая заботится, переживает, обеспечивает защиту. События в нашей стране 2014 года часто вызывают гнев, агрессию – особенно у жителей запада, а также отвращение, апатию, ощущение усталости, утрату способности к радости, получению удовольствия. Мандала как арт-терапевтический инструмент помогает не только определить состояние человека, его отношение к предложенным медиа-продуктам, а и способствовать созданию условий для работы с психической травмой – работать с сильными чувствами с возможностью их осознания и выражения одновренно.
The results of research on the use of creating mandalas after perceiving photos of 2014 events in different regions of Ukraine is presented in the article.The use of «Mandala» technique in media education with the purpose of understanding one’s own feelings and developing the capacity for reflection after viewing visual stimuli is substantiated. Analysis of mandalas allowed to evaluate the features of attitude towards the motherland, current social and political events, consequences, which affected the psychic, and the degree of traumatization in population, differences in perception in different regions of the country. Predominant perception of the country is as of mother, who cares, worries, provides protection. Events in our country in 2014 often cause anger, aggression – especially among the citizens of the Western part of the country, as well as disgust, apathy, fatigue, loss of capacity to experience joy and pleasure. Mandala as an art therapy tool not only helps to determine the state of individual, his attitude to the presented media products, but also promotes creating conditions for processing trauma – processing of intensive feelings with further potential of understanding and expressing them simultaneously.
 
Publisher Золоті ворота
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706827/1/%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B8%20%D0%B2%20%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%B0%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85%20%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D1%8F%D1%82%D1%82%D1%8F%D1%85%20%20%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%202015.pdf
- Вознесенська, Олена Леонідівна (2015) Mandala-making in the media education Простір арт-терапії, 1 (17). pp. 4-21.