Record Details

Медіаконтекст вияву патріотичних почуттів представниками Сходу і Заходу України

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706826/
 
Title Медіаконтекст вияву патріотичних почуттів представниками Сходу і Заходу України
Media context of manifestation of patriotic sentiments by the representatives of East and West Ukraine
Медиаконтекст проявления патриотических чувств представителями востока и запада Украины
 
Creator Вознесенська, Олена Леонідівна
Череповська, Наталія Іванівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Розглядається висунута авторами ідея стимулювання вияву патріотичних почуттів шляхом спрямованого медіавпливу на емоційну сферу особистості. На основі апробації застосування медіаосвітніх засобів для формування навичок рефлексії патріотичних емоцій і почуттів досліджено вплив медіавізуального контенту на їхню актуалізацію та визначено особливості вияву патріотизму у представників різних регіонів України. Завдяки порівняльному аналізу сприймання різних фотозображень патріотичного змісту та викликаних ними почуттів у мешканців сходу і заходу України з’ясовано деякі їхні відмінності за культурними і комунікативними показниками, розумінням власного патріотизму та патріотичними виявами. Встановлено, що представники сходу країни налаштовані більш песимістично щодо майбутнього країни і що найбільш емоціогенною для них є тема війни і руйнувань, тоді як представники західних областей найбільш емоційно реагують на теми, пов’язані із щасливим майбутнім країни. Зроблено висновок, що загалом знання закономірностей історії України допомагає зберегти віру та з надією дивитися в майбутнє як представникам заходу, так і сходу України. Зауважено позитивний вплив сприймання фотозображень патріотичного змісту на процес актуалізації та зміцнення патріотичних почуттів; схильність патріотично налаштованих представників суспільства до спілкування на патріотичні теми як у реальному житті, так і в соціальних мережах. Застосування медіатекстів та інших медійних засобів впливу на емоційну сферу людини визнано за валідний діагностичний прийом визначення патріотичних почуттів, особливостей їхнього вияву, рівня розвитку, що також дає змогу досліджувати загальну структуру чинників формування патріотизму людини. Низький рівень медіакомпетентності діагностованих і зафіксований у ході дослідження сильний вплив медіавізуального контенту на психіку людей розглядаються як підтвердження актуальності застосування медіаосвітніх заходів в інформаційному просторі України.
Рассматривается выдвинутая авторами идея стимулирования выявления патриотических чувств путем направленного медиавоздействия на эмоциональную сферу личности. На основе апробации использования медиаобразовательных средств в формировании навыков рефлексии патриотических эмоций и чувств исследовано влияние медиавизуального контента на их актуализацию и определены особенности проявления патриотизма у представителей разных регионов Украины. Благодаря сравнительному анализу восприятия разных фотоизображений патриотического содержания и вызванных ими чувств у жителей востока и запада Украины выяснены некоторые отличия по культурным и коммуникативным показателям, пониманию собственного патриотизма и патриотическим проявлениям. Установлено, что представители востока страны настроены более пессимистически относительно будущего страны и что наиболее эмоциогенной для них является тема войны и разрушений, в то время как представители западных областей наиболее эмоционально реагируют на темы, связанные со счастливым будущим страны. Сделан вывод, что в общем знание закономерностей истории Украины помогает сохранить веру и с надеждой смотреть в будущее как представителям запада, так и востока Украины. Замечено позитивное воздействие восприятия фотоизображений патриотического содержания на процесс актуализации и укрепленияпатриотическихчувств;склонностьпатриотическинастроенных представителей общества к общению на патриотические темы как в реальной жизни, так и в социальных сетях. Применение медиатекстов и других медийных средств воздействия на эмоциональную сферу человека признается как валидный диагностический прием определения патриотических чувств, особенностей их проявления, уровня развития, который дает также возможность исследовать общую структуру факторов формирования патриотизма человека. Низкий уровень медиакомпетентности диагностированных и зафиксированное в ходе исследования сильное воздействие медиавизуального контента на психику людей рассматриваются как подтверждение актуальности применения медиаобразовательных мероприятий в информационном пространстве Украины.
The authors put forward the idea of stimulating patriotic seentiments by means of media targeted influence on pesonality’s emotional sphere. Piloting of the media education tools in order to develop abilities to reflect on patriotic emotions and sentiments allowed exploring the influence of media visual content on their actualization as well as defining peculiarities of patriotism manifestations by the representatives of different regions of Ukraine. A comparative analysis of the perception of different patriotic photographic mages by the residents of Eastern and Western Ukraine and patriotic feelings caused by them helped identify certain differences in cultural and communication indications, understanding of patriotism, and patriotic manifestations. It was found out that the repesentatives of the East of the country are more pessimistic about the future. In general, knowledge of Ukraine’s history patterns helps to keep faith and have hope when looking into the future. A hositive impact of perceiving the pictures with patriotic content on the process of actualization and strengthening of patriotentiments was discovered. The tendency of patriotic citizens to communicate on patriotic topics in real life as well as in social networks was found. The use of media texts and other means of media influence on individual emotional sphere is a valid diagnostic method of investigating patriotic feelings. Besides, it allows defining peculiarities of their manifestation, their level of development and makes it possible to explore the general structure of the factors influencing the development of individual patriotism. A low level of media competency of the survey participants was diagnosed. The study recorded a strong influence of media visual content on people’s psyche, which proves the urgency of arranging media educational events in the information space of Ukraine.
 
Publisher Міленіум
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706826/1/2015%D0%9C%D0%95%D0%94%D0%86%D0%90%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%9A%D0%A1%D0%A2%20%D0%92%D0%98%D0%AF%D0%92%D0%A3%20%D0%9F%D0%90%D0%A2%D0%A0%D0%86%D0%9E%D0%A2%D0%98%D0%A7%D0%9D%D0%98%D0%A5%20%D0%9F%D0%9E%D0%A7%D0%A3%D0%A2%D0%A2%D0%86%D0%92-%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
- Вознесенська, Олена Леонідівна and Череповська, Наталія Іванівна (2015) Media context of manifestation of patriotic sentiments by the representatives of East and West Ukraine Проблеми політичної психології : зб. наук. праць, 2 (16). pp. 74-88.