Record Details

Мультимедійна візуалізація у реалізації метапредметних технологій профільного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706776/
 
Title Мультимедійна візуалізація у реалізації метапредметних технологій профільного навчання
The multimedia visualization in the implementation of the meta-subject tech¬nologies of the profile education
 
Creator Трубачева, Світлана Едуардівна
Чорноус, О.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розглянуто дидактичні особливості метапредметних педагогічних технологій в умовах профільного навчання. Проаналізовано особливості їх застосування в інваріантній та варіативній складових змісту освіти старшої школи. Висвітлено дидактичні особливості мультимедійної візуалізації та її роль у підвищенні ефективності навчання. Проаналізовано низку метапредметних технологій з погляду реалізацій завдань профільного навчання.
The article deals with didactic features metapragmatic pedagogical technologies in the conditions of profile training. The article analyzes the peculiarities of their application in variant and variable components of educational content in high school. The article deals with didactic features multimedia imaging and its role in enhancing the effectiveness of learning. The article presents the analysis of a number of metapragmatic technologies from the point of view of implementation of the tasks of special education.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706776/1/TSE-ChOV-17dtip-01.pdf
- Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773 <http://orcid.org/0000-0002-1400-9773>) and Чорноус, О.В. (orcid.org/0000-0003-4644-6051 <http://orcid.org/0000-0003-4644-6051>) (2017) The multimedia visualization in the implementation of the meta-subject tech¬nologies of the profile education Дидактика: теорія і практика. pp. 88-94.