Труднощі соціальної взаємодії сучасних підлітків
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706745/
http://zbirnyk.ipv.org.ua/ua/arkhiv-vipuskiv/product/view/13/317#prettyPhoto[iframes]/0/ |
|
Title |
Труднощі соціальної взаємодії сучасних підлітків
Трудности социального взаимодействия современных подростков Difficulties of Social Interaction of Modern Teenagers |
|
Creator |
Куниця, Т.Ю.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розкрито основні труднощі, з якими стикаються сучасні підлітки в процесі набуття навичок соціальної взаємодії. За допомогою діагностичних методик визначено рівень шкільної тривожності, притаманний підліткам, та рівень розвитку соіціальних навичок, вивчено основні тенденції поведінки в реальній групі, складено емоційний портрет класу. Проведене дослідження дає підстави для визначення напрямів роботи соціальних педагогів, практичних психологів та класних керівників з метою надання соціально-педагогічої підтримки школярам.
В статье раскрываются основные трудности, с которыми сталкиваются современные подростки в процессе приобретения навыков социального взаимодействия. С помощью диагностических методик определен уровень школьной тревожности, присущий подросткам, и уровень развития социальных навыков; изучены основные тенденции поведения в реальной группе, составлен эмоциональный портрет класса. Проведенное исследование дает основания для определения направлений работы социальных педагогов, практических психологов и классных руководителей с целью предоставления социально-педагогической поддержки школьникам. The article describes the main challenges faced by modern adolescents in the process of acquiring social interaction skills. Trough using diagnostic techniques the level of school anxiety inherent to the adolescents and the level of development of social skills have been determined. The main trends of behavior in a real group have been studied. The emotional portrait of the class has been composed. The conducted study gives grounds to define areas of work for social workers, practical psychologists and class teachers with the aim of providing socio-pedagogical support for students. |
|
Publisher |
Інститут проблем виховання НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706745/1/%D0%9A%D1%83%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F2016_20%281%29__27.pdf
- Куниця, Т.Ю. (2016) Difficulties of Social Interaction of Modern Teenagers Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 20 (1). pp. 263-273. ISSN 2308-3778 |
|