Record Details

Гуманізація освіти - запорука виховання творчої та духовно багатої особистості

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706709/
 
Title Гуманізація освіти - запорука виховання творчої та духовно багатої особистості
The Humanization of education - mortgage of education of Creative and spiritually rich personality
Гуманизация образования - залог воспитания творческой и духовно богатой личности
 
Creator Гончаренко, Семен Устимович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проведено аналіз реалізації принципу гуманізації освіти - його вплив на формування творчої і духовно багатої особистості. Подано пропозиції удосконалення навчально-виховного процесу в школі, професійних навчальних закладах на основі його гуманізації.
The article the analysis of realization of principle of humanization of education is conducted - his influence on
forming of Creative and spiritually rich personality.
The suggestions to improve the process are given at school, professional educational establishments on the basis of his humanization.
В статье проведён анализ реализации принципа гуманизации образования - его влияние на формирование творческой и духовно богатой личности. Подано предложения усовершенствования учебно-воспитательного процесса в школе, профессиональных учебных заведениях на основе его гуманизации.
 
Publisher Редакційно-видавничий центр ХНУ
 
Date 2005
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706709/1/%D0%93%D1%83%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%BA%D0%B0%20%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Гончаренко, Семен Устимович (2005) The Humanization of education - mortgage of education of Creative and spiritually rich personality Дидактика професійної школи, 3. pp. 19-23. ISSN 966-7789-98-5