Record Details

Формування наполегливості в школярів 6–7 років засобами хортингу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706706/
 
Title Формування наполегливості в школярів 6–7 років засобами хортингу
Формирование настойчивости в школьников 6–7 лет средствами хортинга.
The formation of persistence in schoolchildren 6–7 years in the process of training horting.
 
Creator Тимчик, М.В.
Чень, Е.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
373 Kinds of school providing general education
 
Description Актуальність проблеми дослідження обумовлена орієнтацією педагогічної теорії та практики в розробці сучасних методик, що сприяють підвищенню ефективності виховного, оздоровчого процесу в школах і позашкільних навчальних закладах. Низький рівень фізичного виховання молоді має низку конкретних причин. Тому, невирішеність цих проблем у сучасних умовах пов’язана, насамперед, із недостатнім вивченням і впровадженням передового педагогічного досвіду, не розробленістю інноваційних виховних технологій тощо. Метою дослідження є перевірити ефективність організаційних форм і методів виховання в учнів 1–2 класів наполегливості у процесі занять хортингом. У даній статті розкривається зміст хортингу як організаційної форми виховання наполегливості в молодших школярів. Проведено теоретичний аналіз проблеми виховання наполегливості в учнів молодшого шкільного віку та оздоровчих фізичних вправ із хортингу. Також, представлені результати вивчення проблеми виховання наполегливості та ефективності організаційних форм у процесі занять хортингом.
Актуальность проблемы исследования обусловлена ориентацией педагогической теории и практики в разработке современных методов, которые повышают эффективность образовательного процесса в школе и дополнительного образования. Низкий уровень физического воспитания молодежи имеет ряд конкретных причин. Поэтому, нерешенность этих проблем в современных условиях связана, прежде всего, с недостаточным изучением и внедрением передового педагогического опыта, не разработанностью инновационных воспитательных технологий. Целью исследования является проверить эффективность организационных форм и методов воспитания в учащихся 1–2 классов настойчивости в процессе занятий хортингом. В данной статье раскрывается содержание хортинга как организационной формы воспитания настойчивости у младших школьников. Проведен теоретический анализ проблемы воспитания настойчивости у учащихся младшего школьного возраста и оздоровительных физических упражнений хортинга. Представлены результаты изучения проблемы воспитания настойчивости и эффективности организационных форм в процессе занятий хортингом.
Actuality of problem of research activities conditioned by the orientation of educational theory and practice in the development of modern techniques that improve the efficiency of educational, health process in schools and extracurricular education. The low level of physical education of youth has a number of specific reasons. The persistence of these problems in modern conditions related primarily to the lack of studying and implementation of advanced educational experience, not elaborated innovative educational technologies etc. Object of the study is a verification of the organizational forms and methods effectiveness as well as to determine educational conditions for training of persistance in pupils of the 1st-2nd forms with the help of horting. This article describes horting as an organizational form of education and training of persistence in primary school children. We carried out a theoretical analysis of persistance development in primary school children as well as the physical exercises of horting. We provide the study of educational training of persistence and effectiveness of organizational form of horting.
 
Publisher Паливода А.В.
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706706/1/2.%20%D0%A2%D0%B8%D0%BC%D1%87%D0%B8%D0%BA%20%D0%A7%D0%B5%D0%BD%D1%8C.pdf
- Тимчик, М.В. and Чень, Е. (2016) The formation of persistence in schoolchildren 6–7 years in the process of training horting. Теорія і методика хортингу (5). pp. 95-101.