Розвиток самоосвітньої компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів у процесі загальноосвітньої підготовки
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706672/
|
|
Title |
Розвиток самоосвітньої компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів у процесі загальноосвітньої підготовки
Развитие самообразовательной компетентности учащихся профессионально-технических учебных заведений в процессе общеобразовательной подготовки Development of self-educational competence of students of vocational and technical educational institutions in the process of general education |
|
Creator |
Мося, І. А.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У методичних рекомендаціях висвітлено процес формування самоосвітньої компетентності майбутніх кваліфікованих робітників (суть і структура феномену, педагогічні умови, принципи, методологічні підходи, етапи, критерії, показники), подано його структурну модель, виписано методику розвитку самоосвітніх здатностей учнів, яка розроблена на основі проблемно-розвивального навчання, технології навчального проектування, тренінгів, інших інтерактивних технологій. Охарактеризовано змістово-технологічні аспекти проведення факультативу «Технологія самоосвітньої діяльності», наведено тематику його занять. Методичні рекомендації призначено для майстрів виробничого навчання, викладачів професійно-технічних навчальних закладів, аспірантів, студентів інженерно-педагогічних спеціальностей. В методических рекомендациях освещены процесс формирования самообразовательной компетентности будущих квалифицированных рабочих (суть и структура феномена, педагогические условия, принципы, методологические подходы, этапы, критерии, показатели), подано его структурную модель, выписано методику развития самообразовательной способностей учащихся, разработанная на основе проблемно-развивающего обучения, технологии учебного проектирования, тренингов, других интерактивных технологий. Охарактеризованы содержательно-технологические аспекты проведения факультатива «Технология самообразовательной деятельности», приведены тематику его занятий. Методические рекомендации предназначены для мастеров производственного обучения, преподавателей профессионально-технических учебных заведений, аспирантов, студентов инженерно-педагогических специальностей. In the guidelines highlighted the formation of self education competence of skilled workers (the nature and structure of the phenomenon, pedagogical terms, principles, methodological approaches, stages, criteria and indicators) given its structural model written method of self education abilities of students, developed on the basis of problem-developmental education, technology training design, training, and other interactive technologies. Characterized in content and technological aspects of elective "Technology self education" subjects listed his occupation. Guidelines for the masters of industrial training, Teachers of vocational schools, graduate students engineering and teaching professions. |
|
Publisher |
Інститут ГІТО ПЛИН України
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706672/1/Mosya_Development_of_self_education_2014.pdf
- Мося, І. А. (2012) Development of self-educational competence of students of vocational and technical educational institutions in the process of general education [Teaching Resource] |
|