Record Details

Про фундаментальні і прикладні педагогічні дослідження, або "Не споруджують освіту на піску"

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706611/
 
Title Про фундаментальні і прикладні педагогічні дослідження, або "Не споруджують освіту на піску"
On basic and applied educational research, or "construct education in the sand"
О фундаментальных и прикладных педагогических исследованиях, или «Не сооружают образование на песке"
 
Creator Гончаренко, Семен Устимович
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Висвітлено актуальну проблему сучасної наукової політики держави - оптимізацію співвідношення фундаментальних і прикладних досліджень у цілісному процесі наукового пізнання. Розглянуто методологічні принципи взаємодії фундаментальної і прикладної науки. Визначено риси, притаманні науковій педагогічній теорії. Розкрито завдання, за допомогою яких досягається фундаментальність педагогічних досліджень, серед яких удосконалення, перетворення, моделювання. Зазначено, що результати фундаментальних педагогічних досліджень не можна оцінювати за тими критеріями науковості й об'єктивності, які застосовуються для оцінки результатів фундаментальних природничо-наукових досліджень. Охарактеризовано найважливіші завдання фундаментальних досліджень в галузі дидактики в найближчій перспективі та напрями у галузі теорії виховання. Досліджено проблему фінансування в розвитку фундаментальних педагогічних досліджень та їх результативність.
Deals with the topical issue of modern scientific policy - optimization of the basic and applied research in the whole process of scientific knowledge. The methodological principles of interaction between basic and applied science. Defined features inherent scientific pedagogical theory. Solved tasks are achieved using fundamental educational research, including improvements transformation modeling. It is noted that the results of fundamental educational research can not be judged by the criteria of scientific objectivity and used for evaluation of the results of basic natural science research. The characteristic most important task of basic research in didactics in the short term and directions in the theory of education. The problem of funding of basic research and their teaching effectiveness.
Освещено актуальную проблему современной научной политики государства - оптимизацию соотношения фундаментальных и прикладных исследований в целостном процессе научного познания. Рассмотрены методологические принципы взаимодействия фундаментальной и прикладной науки. Определены черты, присущие научной педагогической теории. Раскрыто задания, с помощью которых достигается фундаментальность педагогических исследований, среди которых совершенствование, преобразование, моделирование. Отмечено, что результаты фундаментальных педагогических исследований нельзя оценивать по тем критериям научности и объективности, которые применяются для оценки результатов фундаментальных естественнонаучных исследований. Охарактеризованы важнейшие задачи фундаментальных исследований в области дидактики в ближайшей перспективе и направления в области теории воспитания. Исследована проблема финансирования в развитии фундаментальных педагогических исследований и их результативность.
 
Publisher Видавництво "Педагогічна преса"
 
Date 2010
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706611/1/%D0%9F%D1%80%D0%BE%20%D1%84%D1%83%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%20%D1%96%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D1%96%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4.%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Гончаренко, Семен Устимович (2010) On basic and applied educational research, or "construct education in the sand" Шлях освіти, 2. pp. 2-10.