Record Details

Методологічні особливості наукових поглядів на педагогічний процес

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706605/
 
Title Методологічні особливості наукових поглядів на педагогічний процес
Methodological features of scientific views on the teaching process
Методологические особенности научных взглядов на педагогический процесс
 
Creator Гончаренко, Семен Устимович
Кушнір, Василь
Кушнір, Григорій
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Зазначено, що спільною тенденцією розвитку освіти й педагогіки, їх переломних моментів і переходів від одних парадигм до інших є перехід від репродуктивної педагогіки до творчо-креативної. Розкрито суть і зміст традиційно-консервативної парадигми репродуктивної педагогіки. Визначено 24 моменти педагогічного процесу, які не можна пояснити з позицій традиційно-консервативної парадигми. Висвітлено переваги системного підходу. Розглянуто суть системного підходу в педагогічних дослідженнях з позицій різних парадигм (синергетична, гуманістична тощо) у процесі переходу від репродуктивної до творчо-креативної педагогіки. Аргументовано думку, що системний підхід скоріше є методологічним принципом, а не "готовим" засобом дослідження складних явищ у педагогіці. Зроблено висновки: загальносистемний підхід, наповнюючись змістом конкретної парадигми, перетворюється в конкретно-наукову методологію, методологію третього рівня; у межах створеної конкретно-наукової методології дослідження педагогічного процесу розробляються способи, прийоми, методики проведення експериментів, що сприяє створенню певної методології (і відповідної системи) дослідження педагогічного процесу як методології рівня методики та техніки дослідження (четвертий рівень методології).
It is noted that a common trend in the development of education and pedagogy of critical points and transitions from one paradigm to the other is the transition from reproductive to creative pedagogy creative. The essence and content of traditional conservative paradigm reproductive pedagogy. Determined to 24 points pedagogical process that can not be explained from the standpoint of traditional conservative paradigm. The advantages of the system approach. The essence of a systematic approach to educational research from the standpoint of different paradigms (synergistic, humanistic, etc.) in the transition from reproductive to creative and creative pedagogy. According argued that a systematic approach is rather methodological principle, not "ready" means the study of complex phenomena in pedagogy. Conclusions: system-wide approach, filled with content specific paradigm, becomes concrete scientific methodology, methodology third level; created within specific scientific research methodology of educational process developed methods, techniques, methods of experimentation that promotes the creation of a methodology (and related system) study the educational process as a methodology of techniques and technology studies (fourth level methodology).
Указано, что общей тенденцией развития образования и педагогики, их переломных моментов и переходов от одних парадигм к другим является переход от репродуктивной педагогики к творчески-креативной. Раскрыты сущность и содержание традиционно-консервативной парадигмы репродуктивной педагогики. Определены 24 моменты педагогического процесса, которые нельзя объяснить с позиций традиционно-консервативной парадигмы. Освещены преимущества системного подхода. Рассмотрены суть системного подхода в педагогических исследованиях с позиций различных парадигм (синергетическая, гуманистическая и т.д.) в процессе перехода от репродуктивной к творчески-креативной педагогики. Аргументировано мнение, что системный подход скорее является методологическим принципом, а не "готовым" средством исследования сложных явлений в педагогике. Сделаны выводы: общесистемный подход, наполняясь содержанием конкретной парадигмы, превращается в конкретно-научную методологию, методологию третьего уровня; в рамках созданной конкретно-научной методологии исследования педагогического процесса разрабатываются способы, приемы, методики проведения экспериментов, способствует созданию определенной методологии (и соответствующей системы) исследования педагогического процесса как методологии уровня методики и техники исследования (четвертый уровень методологии).
 
Publisher Видавництво "Педагогічна преса"
 
Date 2008
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706605/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4.%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.pdf
- Гончаренко, Семен Устимович, Кушнір, Василь and Кушнір, Григорій (2008) Methodological features of scientific views on the teaching process Шлях освіти, 4. pp. 2-10.