Record Details

Гейміфікація як засіб формування пізнавального інтересу у навчанні фізики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706542/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/660
 
Title Гейміфікація як засіб формування пізнавального інтересу у навчанні фізики
Gamification as a mean of forming of cognitive interest in physics teaching
 
Creator Бузько, В.Л.
Єчкало, Ю.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
53 Physics
 
Description Метою дослідження є розгляд можливостей гейміфікації у навчанні фізики для формування пізнавального інтересу учнів (студентів). Завданням дослідження є наведення прикладів впровадження гейміфікації у навчання фізики. Об’єктом дослідження є процес навчання фізики. Предметом дослідження є використання гейміфікації як засобу формування пізнавального інтересу у навчанні фізики. У статті розглянуто можливості гейміфікації у навчанні фізики для формування пізнавального інтересу учнів. Виконаний аналіз провідних форм та напрямів гейміфікації освіти, виділені основні елементи гейміфікованого освітнього процесу. Виділені функції гри. Наведено приклади впровадження гейміфікації у навчання фізики шляхом використання сервісу Kahoot! для створення онлайн-вікторин, тестів та опитувань. Розглянуто поняття «гейміфікація» як процес, що дозволяє формувати пізнавальний інтерес учнів і мотивувати учнів на досягнення успіху у навчанні фізики. Результати дослідження дозволяють зазначити, що гейміфікація у навчанні фізики допомагає ефективно вирішувати цілий ряд практичних завдань.
The aim of this study is considering the potential of gamification in physics teaching for forming cognitive interest of students. Objectives of the study is the example below gamification implementation in physics teaching. The object of research is the process physics teaching. The subject of research is the use of gamification as a mean of forming of cognitive interest in physics teaching. The article considers the possibility of gamification in physics teaching for forming cognitive interest of students. The leading forms of gamification of education analyzed. The areas of basic elements of the gamification of educational process are allocated. Features of the game are highlighted. Introduction of gamification Examples of teaching physics using the service Kahoot! to create online quizzes, tests and surveys. The concept of «gamification» as a process that allows to create educational interest of students and motivate students to succeed in learning physics analyzed. Results of the study enable noted that the gamification of learning physics helps to solve a number of practical problems.
 
Publisher Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706542/1/660-1-2621-1-10-20170428.pdf
- Бузько, В.Л. and Єчкало, Ю.В. (2017) Gamification as a mean of forming of cognitive interest in physics teaching New computer technology (15). pp. 171-175. ISSN 2309-1460