Record Details

Глобальна мережа ЮНЕСКО міст, що навчаються: аналіз нормативно-правового забезпечення

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706540/
http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/1618
 
Title Глобальна мережа ЮНЕСКО міст, що навчаються: аналіз нормативно-правового забезпечення
UNESCO Global Network of Learning Cities: analysis of legislative and regulatory framework
 
Creator Прийма, Сергій Миколайович
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
314/316 Society
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У публікації проаналізовано концепти «місто, що навчається» і «регіон, що навчається», показано їх міждисциплінарність і соціокультурну зумовленість. Доведено необхідність аналізу нормативно-правового забезпечення Глобальної мережі ЮНЕСКО міст, що навчаються, для розробки концептуальних засад регіональної освітньої політики в українських реаліях.
The publication provides an analysis of the concepts of "learning city" and "learning region" while showing their interdisciplinary nature and sociocultural conditionality. The author proves the necessity to analyze legislative and regulatory framework of the UNESCO Global Network of Learning Cities in order to develop a conceptual basis of regional educational policy in the Ukrainian realities.
 
Publisher Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького (м. Мелітополь, Україна)
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706540/1/%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%BA%D0%B0_17_%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%B9%D0%BC%D0%B0.pdf
- Прийма, Сергій Миколайович (orcid.org/0000-0002-2654-5610 <http://orcid.org/0000-0002-2654-5610>) (2016) UNESCO Global Network of Learning Cities: analysis of legislative and regulatory framework Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка (17). pp. 153-160. ISSN 2219-5203