Record Details

Концептуальні засади регіональної освітньої політики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706538/
http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/1046
 
Title Концептуальні засади регіональної освітньої політики
Conceptual framework of regional educational policy
 
Creator Прийма, Сергій Миколайович
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
314/316 Society
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті здійснено теоретичний аналіз концепту «регіон, що навчається», розкрито його міждисциплінарність і соціокультурну зумовленість, розглянуто підходи до визначення. На прикладі міст і регіонів, що навчаються, доведено необхідність спрямування зусиль на розробку концептуальних засад регіональної освітньої політики й аналіз практичного досвіду її реалізації для відбору кращих практик і адаптації їх до українських реалій.
The publication suggests a theoretical analysis of the concept of “learning region”, it shows its interdisciplinary and socio-cultural conditionality, the approaches to the definition. The author has proved the necessity of directing efforts at developing conceptual foundations of regional educational policy and analyzed practical experience of its implementation on the example of learning cities and regions in order to select the best practices and adapt them to Ukrainian realities.
 
Publisher Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706538/1/%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%BA%D0%B0_14_%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%B9%D0%BC%D0%B0.pdf
- Прийма, Сергій Миколайович (orcid.org/0000-0002-2654-5610 <http://orcid.org/0000-0002-2654-5610>) (2015) Conceptual framework of regional educational policy Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка (14). pp. 56-61. ISSN 2219-5203