Концептуальні засади регіональної освітньої політики
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706538/
http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/1046 |
|
Title |
Концептуальні засади регіональної освітньої політики
Conceptual framework of regional educational policy |
|
Creator |
Прийма, Сергій Миколайович
|
|
Subject |
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
314/316 Society 374 Education and training out of school. Further education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті здійснено теоретичний аналіз концепту «регіон, що навчається», розкрито його міждисциплінарність і соціокультурну зумовленість, розглянуто підходи до визначення. На прикладі міст і регіонів, що навчаються, доведено необхідність спрямування зусиль на розробку концептуальних засад регіональної освітньої політики й аналіз практичного досвіду її реалізації для відбору кращих практик і адаптації їх до українських реалій.
The publication suggests a theoretical analysis of the concept of “learning region”, it shows its interdisciplinary and socio-cultural conditionality, the approaches to the definition. The author has proved the necessity of directing efforts at developing conceptual foundations of regional educational policy and analyzed practical experience of its implementation on the example of learning cities and regions in order to select the best practices and adapt them to Ukrainian realities. |
|
Publisher |
Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706538/1/%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%BA%D0%B0_14_%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%B9%D0%BC%D0%B0.pdf
- Прийма, Сергій Миколайович (orcid.org/0000-0002-2654-5610 <http://orcid.org/0000-0002-2654-5610>) (2015) Conceptual framework of regional educational policy Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка (14). pp. 56-61. ISSN 2219-5203 |
|