Record Details

Основные признаки общего и различного в образовательной политике Финляндии и Украины

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706496/
 
Title Основные признаки общего и различного в образовательной политике Финляндии и Украины
The main features of the general and various in the educational policy of Finland and Ukraine
Основні ознаки спільного та відмінного в освітній політиці Фінляндії та України
 
Creator Котун, К.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Национальная программа Финляндии отличается особой гибкостью, которая ставит высокие требования, но тем самым даёт учителям возможность выбора.Основной признак образовательной политики Финляндии заключается в предоставлении гражданам равных возможностей в получении образования, независимо от возраста, места жительства, имущественного положения, пола или родного языка.
Finland's national program is particularly flexible, which places high demands, but it gives teachers a choice. The main feature of Finland's educational policy is to provide citizens with equal opportunities in obtaining education, regardless of age, place of residence, property status, gender or mother tongue.
Національна програма Фінляндія відрізнється гнучкістю, що надає вчителям можливість вибору. Головна ознака освітньої політики Фінляндії полягає у наданні громадянам рівних можливостей у здобутті освіти, незалежно від віку, місця проживання, положення в суспільстві, роду чи мови.
 
Publisher Издательство "Международный центр науки и образования"
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706496/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9A%D0%BE%D1%82%D1%83%D0%BD_3_%D0%9C%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0%B0.PDF
- Котун, К.В. (2012) The main features of the general and various in the educational policy of Finland and Ukraine Scientific discussion: pedagogy and psychology, 1 (3). pp. 29-35.