Record Details

Finnish experience and opportunities in primary teacher training and professional development. Ukrainian review

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706486/
 
Title Finnish experience and opportunities in primary teacher training and professional development. Ukrainian review
Фінський досвід підготовки вчителів початкової школи і їх професійний розвиток. Український огляд
 
Creator Kotun, Kirill
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description In the article described a short list of the following Finnish teacher education evaluations. Analyzes the main elements of all teacher education curricula. Shows aims of teacher education are to train students to find and analyze problems they may expect to face in their future work. Considered main professional skills, competences and active learning methods.
В статті описано особливості оцінювання фінської педагогічної підготовки вчителів початкової школи. Проаналізовано основні елементи педагогічних навчальних програм. Виокремлено мету педагогічної підготовки, яка полягає в пошуку та аналізі проблем, які виникатимуть у майбутній роботі. Розглянуто професійні уміння, компетентності та методи ативного навчання.
 
Publisher Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Sklodowskiej
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706486/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9A%D0%BE%D1%82%D1%83%D0%BD_4_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%89%D0%B0_2014.PDF
- Kotun, Kirill (2014) Finnish experience and opportunities in primary teacher training and professional development. Ukrainian review Teacher Education in Ukraine: historical experience and modern challenges, 1 (1). pp. 115-129.