Finnish experience and opportunities in primary teacher training and professional development. Ukrainian review
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706486/
|
|
Title |
Finnish experience and opportunities in primary teacher training and professional development. Ukrainian review
Фінський досвід підготовки вчителів початкової школи і їх професійний розвиток. Український огляд |
|
Creator |
Kotun, Kirill
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
In the article described a short list of the following Finnish teacher education evaluations. Analyzes the main elements of all teacher education curricula. Shows aims of teacher education are to train students to find and analyze problems they may expect to face in their future work. Considered main professional skills, competences and active learning methods.
В статті описано особливості оцінювання фінської педагогічної підготовки вчителів початкової школи. Проаналізовано основні елементи педагогічних навчальних програм. Виокремлено мету педагогічної підготовки, яка полягає в пошуку та аналізі проблем, які виникатимуть у майбутній роботі. Розглянуто професійні уміння, компетентності та методи ативного навчання. |
|
Publisher |
Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Sklodowskiej
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706486/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9A%D0%BE%D1%82%D1%83%D0%BD_4_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%89%D0%B0_2014.PDF
- Kotun, Kirill (2014) Finnish experience and opportunities in primary teacher training and professional development. Ukrainian review Teacher Education in Ukraine: historical experience and modern challenges, 1 (1). pp. 115-129. |
|