Record Details

Проектування автоматизованої системи управління навчально-методичною роботою кафедри університету

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706483/
 
Title Проектування автоматизованої системи управління навчально-методичною роботою кафедри університету
Design of automated control system educational and methodical work of the university Department
 
Creator Гриценко, Валерій Григорович
Гладка, Людмила Іванівна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.07 Management aspects of educational institutions
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті охарактеризовано поняття «методична робота» і виділено три її види (науково-методична, навчально-методична, організаційно-методична), означено поняття «навчально-методичний комплекс дисципліни». У роботі відображаю ключові особливості створення та використання автоматизованої інформаційно-аналітичної системи «НМКД», функціоналом якої передбачена оптимізація організація планування і управління методичною роботою ВНЗ.
The concept of “methodical work” and three types of it (scientific ax methodical, educational and methodical, organizational and methodical) are described in the paper. The concept of “educational and methodical complex of the discipline” is defined. The key features of the creation and using of automated information- analytical system “EMCD” are determined. The system functional provides optimization of organization, planning and management of the methodical work at the university.
 
Publisher Гуманітарний вісник ДВНЗ Персяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706483/1/VOU2013.pdf
- Гриценко, Валерій Григорович and Гладка, Людмила Іванівна (2013) Design of automated control system educational and methodical work of the university Department Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору, 31 (7-49). pp. 472-482. ISSN 978-966-8840-94-4(7)