Record Details

Проект єдиної школи в Україні про дванадцятирічну загальну середню освіту (1917–1920 рр.)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706452/
 
Title Проект єдиної школи в Україні про дванадцятирічну загальну середню освіту (1917–1920 рр.)
Проект единой школы в Украине о двенадцатилетнем общем среднем образовании (1917–1920 гг.)
The project of a unified school in Ukraine on twelve-year general secondary education (1917–1920)
 
Creator Березівська, Лариса Дмитрівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Розкрито основні положення концепції дванадцятирічної загальної середньої освіти у створеному в добу Української революції (1917–1921 рр.) Проекті єдиної школи в Україні, що міг сприяти розвитку національної демократичної школи. Аргументовано, що аналізований документ є цінним джерелом з історії національної освіти.
Раскрыты основные положения концепции двенадцатилетнего общего среднего образования в созданном в период Украинской революции (1917–1921 гг.) Проекте единой школы в Украине, который мог способствовать развитию национальной демократической школы. Аргументировано, что рассматриваемый документ является ценным источником по истории национального образования.
The main provisions of the concept of twelve-year general secondary education in the project of a unified school created in Ukraine during the Ukrainian Revolution (1917–1921), which could contribute to the development of a national democratic school, are revealed. It is argued that the document in question is a valuable source on the history of national education.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706452/1/L_Berezivska_%20Ped_psux_1_2017_text.pdf
- Березівська, Лариса Дмитрівна (2017) The project of a unified school in Ukraine on twelve-year general secondary education (1917–1920) Педагогіка і психологія, 1 (94). pp. 77-84. ISSN 2304-0629