Університетські рейтинги як альтернативний механізм освітніх вимірювань
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706342/
|
|
Title |
Університетські рейтинги як альтернативний механізм освітніх вимірювань
University Rankings as an Alternative Mechanism of Educational Measuring Университетские рейтинги как альтернатив- ный механизм образовательных измерений |
|
Creator |
Курбатов, Сергій
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглянуто феномен університетських рейтингів як альтернативний механізм освітніх вимірювань, що впродовж останніх двох десятиліть стрімко набирає авторитету та популярності. Автор стверджує, що порівняно з іншими механізмами оцінювання якості університетської освіти, зокрема акредитацією, рейтинги є динамічнішими, прозорішими та орієнтованими на очікування від вищої освіти основних груп споживачів та стейкхолдерів. Наголошено: не дивлячись на те, що рейтинги орієнтовані переважно на оцінювання відносно легко вимірюваних напрямів університетської діяльності (наприклад, науково-дослідницькі показники), впродовж останніх років робляться активні спроби зробити вимірюваним фундаментальний для університетської діяльності процес навчання. The paper is devoted to analyses of phenomenon of university rankings as an alternative mechanism of educational measuring, which became popular and influential during last two decades. The author argued that in comparison with other mechanisms of quality assurance in university education (f. e. accreditation), rankings are much more dynamic, transparent and sensitive to the expectations of main target audiences in this area. Although rankings are oriented on more measurable dimensions of university activities (f. e. research performance), during last years we have numerous attempts to measure teaching effectiveness and learning outcomes. В статье рассмотрен феномен университетских рейтингов как альтернативный механизм образовательных измерений, который в течение последних двух десятилетий стремительно набирает авторитет и популярность. Автор утверждает, что, по сравнению с другими механизмами оценки качества высшего образования (например, аккредитацией), рейтинги являются более динамичными, прозрачными и ориентированными на ожидания от высшего образования основных групп потребителей и стейкхолдеров. Акцент делается на то, что рейтинги преимущественно ориентированы на оценку направ- лений университетской деятельности, которые легко измерять (например, показатели научно-исследовательской деятельности). К тому же, в последние годы делаются серьёзные попытки сделать измеряемым фундаментальный для университетской деятельности процесс обучения. |
|
Publisher |
ПП "Видавництво "Рідна школа""
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706342/1/ed_measure_kurbatov.pdf
- Курбатов, Сергій (2017) University Rankings as an Alternative Mechanism of Educational Measuring Рідна школа, 1-2 (1041). pp. 3-6. ISSN 01031-6788 |
|