Педагогічні особливості впровадження та функціонування e-навчання у вищій школі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706331/
http://eprints.zu.edu.ua/21831/ |
|
Title |
Педагогічні особливості впровадження та функціонування e-навчання у вищій школі
Pedagogical features of implementation and functioning of e-learning of higher education |
|
Creator |
Коротун, О.В.
|
|
Subject |
004 Computer science and technology. Computing. Data processing
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В умовах інформатизації суспільства для сучасної молоді електронний спосіб отримання інформації стає нормою і необхідною складовою життя, а інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) – робочими інструментами. Саме тому електронне навчання (е-навчання) може стати базовою технологією сучасної вищої системи освіти. Впровадження та функціонування електронного навчання у вищій школі можливе за наявності взаємодії суб’єктів навчання у віртуальному навчальному середовищі за допомогою спеціальних засобів комунікації. Специфіка середовища взаємодії та особливості організації навчального процесу при відсутності прямого контакту суб’єктів навчання визначають педагогічні особливості е-навчання.
In the conditions of Informatization of society the electronic way of getting information for the youth is becoming the norm and necessary part of life, and information and communication technology (ICT) are working tools. That is why electronic learning (e-learning) can become the basic technology of the modern system of higher education. The implementation and operation of e-learning in higher education is possible in the presence of interaction of subjects of training in a virtual learning environment with the help of special means of communication. The specificity of the environment of interaction and peculiarities of organization of educational material in the absence of direct contact of subjects of studies define pedagogical features of e-learning. The article identifies the positive and negative features of e-learning; types of interaction of subjects of training; e-learning tools; e-learning forms; types of training and control of knowledge in e-learning. |
|
Publisher |
ФОП Жовтий О. О.
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706331/1/%25D0%25A3%25D0%25BC%25D0%25B0%25D0%25BD%25D1%258C_%25D1%2581%25D1%2582%25D0%25B0%25D1%2582%25D1%2582%25D1%258F_%25D0%259A%25D0%25BE%25D1%2580%25D0%25BE%25D1%2582%25D1%2583%25D0%25BD_%25D0%259E_%25D0%2592.pdf
- Коротун, О.В. (2016) Pedagogical features of implementation and functioning of e-learning of higher education Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, 1. pp. 167-174. |
|