Record Details

Емоційно-почуттєва основа естетичного досвіду викладача образотворчого мистецтва

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706276/
http://www.vspu.edu.ua/science/new-style/work.php
 
Title Емоційно-почуттєва основа естетичного досвіду викладача образотворчого мистецтва
Emotional and sensual basis of aesthetic experience instructor of Fine Arts
 
Creator Сотська, Г.І.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description У статті розглядається актуальна проблема естетичного досвіду викладача образотворчого мистецтва як внутрішнього його спонукання до сприймання, розуміння краси в навколишньому середовищі, праці, мистецтві, стосунках, в організації власної художньо-педагогічної діяльності з урахуванням ціннісних орієнтирів та естетичних вимог. Обґрунтовано його емоційно-почуттєву основу, що суттєво впливає на характер і якість професійної діяльності педагога-художника. Розкрито діалогічний зв’язок між естетичними емоціями та естетичними почуттями як підґрунтя емоційної чутливості, яка пробуджує прагнення до краси, регулює діяльність викладача образотворчого мистецтва в почуттєвому і раціональному вимірах. Визначено, що набутий естетичний досвід є результатом минулої діяльності і початковим пунктом діяльності наступної, а засвоєні естетичні зразки і норми матеріалізуються у діяльності, стаючи внутрішнім середовищем, що визначає власні вимоги викладача образотворчого мистецтва до себе і оточуючих. Доведено, що естетичний досвід педагога-художника є внутрішнім досвідом, який він переживає, залучає його до людських емоцій, виховує духовно-практичне ставлення до дійсності, формує здатність естетично сприймати і оцінювати явища життя і мистецтва, пробуджує сприйнятливість до прекрасного, стимулює вміння перетворювати навколишній світ і самого себе за законами краси.
In the article the actual problem of aesthetic experience as a teacher of fine arts internal call to his perception, understanding of beauty in the environment, labor, art, relationships in one's own artistic and pedagogical activities on the basis of values and aesthetic requirements. Proved his emotional and sensual basis that significantly affect the nature and quality of teacher professional artist. Solved dialogical relationship between aesthetic emotions and aesthetic feelings as the basis of emotional sensitivity that awakens the desire for beauty, regulates the activity of the teacher of Fine Arts in sensory and rational dimensions. Determined that the acquired aesthetic experience is the result of past performance and starting point of the next, and learned patterns and aesthetic norms materialize in activities, becoming internal environment that defines its own requirements Art teacher to himself and others. Proved that the aesthetic experience of the teacher-artist is an inner experience that he is experiencing, it attracts to human emotions, has a spiritual and practical relation to reality, creates aesthetically ability to perceive and evaluate the phenomena of life and art, evokes receptivity to beauty, stimulates the ability to turn around world and himself by the laws of beauty.
В статье рассматривается актуальная проблема эстетического опыта преподавателя изобразительного искусства как внутреннего его побуждения к восприятию, понимания красоты в окружающей среде, труде, искусстве, отношениях, в организации собственной художественно-педагогической деятельности с учетом ценностных ориентиров и эстетических требований. Обоснована его эмоционально-чувственная основа, которая существенно влияет на характер и качество профессиональной деятельности педагога-художника. Раскрыта диалогическая связь между эстетическими эмоциями и эстетическими чувствами как основы эмоциональной чувствительности, которая пробуждает стремление к красоте, регулирует деятельность преподавателя изобразительного искусства в чувственном и рациональном измерениях. Определено, что приобретенный эстетический опыт является результатом прошлой деятельности и начальным пунктом деятельности следующей, а усвоенные эстетические образцы и нормы материализуются в деятельности и стають внутренней средой, которая определяет требования преподавателя изобразительного искусства к себе и окружающим. Доказано, что эстетический опыт педагога-художника является внутренним опытом, который он переживает, привлекает его к человеческим эмоциям, воспитывает духовно-практическое отношение к действительности, формирует способность эстетически воспринимать и оценивать явления жизни и искусства, пробуждает восприимчивость к прекрасному, стимулирует умение преобразовывать окружающий мир и самого себя за законам красоты.
 
Publisher ТОВ фірма «Планер»
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706276/1/%D0%A1%D0%BE%D1%82%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%93.%20%D0%86.%20%D0%92%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0%20%281%29.pdf
- Сотська, Г.І. (2015) Emotional and sensual basis of aesthetic experience instructor of Fine Arts Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми (42). pp. 390-395. ISSN ISBN 978-966-2337-01-3