Record Details

Формування у молодших школярів уміння переказувати текст

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706223/
 
Title Формування у молодших школярів уміння переказувати текст
Формирование у младших школьников умения пересказывать текст
The formation in pupils the ability to retell the text
 
Creator Пономарьова, К. І.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
8 Language. Linguistics. Literature
 
Description Здатність до розуміння й відтворення інформації, сприйнятої на слух чи прочитаної, — важливий складник комунікативної компетентності молодшого школяра, що формується, зокрема, в процесі роботи над переказом текстів.
Пропонуємо авторський погляд на побудову системної роботи з навчання дітей складати перекази різних видів на прикладах текстів, присвячених освоєнню людиною космосу.
Способность к пониманию и воспроизведению информации, воспринятой на слух или прочитанного, — важная составляющая коммуникативной компетентности младшего школьника, которая формируется, в частности, в процессе работы над переводом текстов.
Предлагаем авторский взгляд на построение системной работы по обучению детей составлять переводы различных видов на примерах текстов, посвященных освоению человеком космоса.
The capacity of understanding and reproduction of the information, perceived by ear or read, is an important component of communicative competence of younger schoolboys, which is formed, in particular, in the process of working on the translation of texts.
Offer the author's view on building a system of teaching children to make translations of various types on the examples of texts dedicated to the human exploration of space.
 
Publisher УПШ
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706223/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
- Пономарьова, К. І. (2017) The formation in pupils the ability to retell the text Учитель початкової школи, 3 (46). pp. 11-15.