Record Details

The factor-criteria model of assessment of electronic educational game resources in mathematics for primary school students

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706219/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1370
 
Title The factor-criteria model of assessment of electronic educational game resources in mathematics for primary school students
Факторно-критериальная модель оцінювання електронних освітніх ігрових ресурсів з математики для учнів початкової школи
 
Creator Мельник, Оксана Миколаївна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
51 Mathematics
 
Description This article proves the need for a comprehensive assessment of electronic educational game resources in mathematics for the primary school students; the author gives the definition of “the factor-criteria model of the electronic educational game resources (EEGR)”. It also describes the created model, which consists of requirements for the content, methodological and program parts of the electronic resources for primary school; identifies the factors and the criteria to each of them. It was proposed to assess the ratios within the group of factors and each group of criteria according to the arithmetic progression. The presented model can be a convenient tool both for primary school teachers and EEGR developers. It can also be a basis for a unified state comprehensive system of assessment of the EEGR.
У статті обґрунтовано необхідність комплексного оцінювання електронних освітніх ігрових ресурсів з математики для учнів початкових класів (ЕОІР); дано визначення поняття «факторно-критеріальна модель оцінювання ЕОІР»; описано створену модель для оцінювання ЕОІР, яка складається з певних вимог до змістової, методичної та програмної частин; виявлено фактори та критерії кожної з них. Було запропоновано оцінювати вагові коефіцієнти факторів та критеріїв в межах кожної з груп за допомогою арифметичної прогресії. Представлена модель може бути зручним інструментом для об’єктивної оцінки ЕОІР, що є корисним як для вчителів початкової школи, так і для розробників електронних ресурсів. Вона також може бути взята за основу при створенні єдиної державної комплексної системи оцінювання ЕОІР.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706219/1/1370-5319-1-PB_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Мельник, Оксана Миколаївна (2016) The factor-criteria model of assessment of electronic educational game resources in mathematics for primary school students Інформаційні тенології і засоби навчання, 2 (52). pp. 1-9. ISSN 2076-8184