Стан готовності учителів початкових класів до впровадження ІКТ у практичну діяльність
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706214/
http://itea-conf.org.ua/2015/ua/ |
|
Title |
Стан готовності учителів початкових класів до впровадження ІКТ у практичну діяльність
The state of readiness of primary school teachers to implement ICT in practice |
|
Creator |
Мельник, Оксана Миколаївна
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Автор розкриває основні результати вивчення стану готовності вчителів початкових класів до впровадження електронних освітніх ресурсів (ЕОР) у практичну діяльність під час проведення дослідно-експериментальної роботи «Розумники» (Smart kids), затвердженій наказом МОН України від 08.05.2014 № 564 (експеримент). Виявлено проблеми із зазначеного вище питання, з’ясовано, як часто вчителі застосовують сучасні засоби навчання; види ЕОР, які вони впроваджують на практиці; їхня думка щодо якості електронного контенту, який вони використовували до участі в експерименті; найбільш важливі критерії якості ЕОР навчального призначення для учнів початкової школи; ставлення та готовність опитаних учителів початкових класів до впровадження інновацій у навчально-виховний процес.
The author reveals the main results of studying of the state of readiness of primary school teachers for the implementation of electronic educational resources (EER) in practice during the experimental work “Rozumnyky” (Smart kids), approved by the order of Ministry of Education and Science of Ukraine from 08.05.2014 number 564 (then – experiment). It was found out the problems of the mentioned above question, clarified how often the teachers use modern means of learning; the types of EER, they implement in practice; their opinion on quality of the electronic content they had used before the experiment; the most important quality criteria for EER of educational purposes for elementary school students; their attitude and willingness to implement innovations in the educational process. |
|
Publisher |
ITEA-2015
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706214/1/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_ITEA_2015%2B.pdf
- Мельник, Оксана Миколаївна (2015) The state of readiness of primary school teachers to implement ICT in practice In: Десята міжнародна конференція "Нові інформаційні технології в освіті для всіх" (ITEA-2015) ITEA-2015, м. Київ, Україна, pp. 8-12. ISBN 978-966-02-7867-7 |
|