Формування інформаційно-освітнього середовища загальноосвітніх навчальних закладів України та різні підходи до класифікації електронних освітніх ресурсів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706208/
|
|
Title |
Формування інформаційно-освітнього середовища загальноосвітніх навчальних закладів України та різні підходи до класифікації електронних освітніх ресурсів
The formation of informational and educational environment of comprehensive educational institutions of Ukraine and different approaches to classification of electronic educational resources |
|
Creator |
Мельник, Оксана Миколаївна
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У тезах розглянуто тенденції розвитку та реформування системи освіти у контексті становлення інформаційного суспільства. Зазначено, що використання ЕОР у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладах дозволяє забезпечити рівний доступ всіх учасників навчально-виховного процесу до якісних навчальних та методичних матеріалів, підвищити мотивацію учнів, розвивати в учнів навички ХХІ століття, що в цілому сприяє покращенню якості освіти, а також дає змогу вчителям робити уроки більш цікавими, раціонально використовувати час на уроці, охоплювати різноманітні види діяльності, що є необхідним для учнів з різними типами сприймання навчального матеріалу. Розглянуто різноманітні підходи до класифікації ЕОР, основні з яких – це поділ за функціональним призначенням, за цільовим призначенням, за групою користувачів, за рівнем групування, за типом розміщення, за природою основних даних тощо.
The author examines the trends in the development and reform of education in the context of information society. It is noted that the use of electronic educational resources (EER) in the educational process in secondary schools ensures equal access for all participants in the educational process to quality teaching and learning materials, increase the motivation of students, develop students' XXI century skills, which contributes to improving the quality of education, and also allows teachers to make lessons more interesting, use of time in class rationally, include a variety of activities that are necessary for students with different types of perception of educational material. It is considered the various approaches to classification of EER, the main of which are by a division of the functional purpose, by a purpose, by a group of users, in terms of grouping, by a type of location, by the nature of basic data, etc. |
|
Publisher |
Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706208/1/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA_1.pdf
- Мельник, Оксана Миколаївна (2014) The formation of informational and educational environment of comprehensive educational institutions of Ukraine and different approaches to classification of electronic educational resources In: IV Міжнародна науково-практична інтернет-конференція "Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисясоліття в країних Европи та Азії" Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, м. Переяслав-Хмельницький, Україна, pp. 72-75. |
|