Переваги дуальної системи освіти для ІТ-фахівців
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706207/
|
|
Title |
Переваги дуальної системи освіти для ІТ-фахівців
Преимущества дуальной системы образования для ИТ-специалистов The advantages of dual system of education for IT professionals |
|
Creator |
Герасименко, І.В.
Лесишин, Д.П. |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В доповіді йдеться про підготовку кваліфікованих ІТ-фахівців. Проведено аналіз затребуваності ІТ-фахівців Черкаської області. В результаті проведеного аналізу запропоновано використання дуальної системи освіти для підготовки фахівців комп'ютерних спеціаьностей.
В докладе говорится о подготовке квалифицированных ИТ-специалистов. Проведен анализ востребованности ИТ-специалистов Черкасской области. В результате проведенного анализа предложено использование дуальной системы образования для подготовки специалистов компьютерных специаьностей. The report refers to the training of qualified IT professionals. The analysis of the demand for IT professionals Cherkasy region. The analysis suggested the use of a dual education system for training computer spetsianostey. |
|
Publisher |
Інститут філософії Націонаьної академії наук Азербайджану
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706207/1/%D0%93%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_.pdf
- Герасименко, І.В. (orcid.org/0000-0001-6678-8142 <http://orcid.org/0000-0001-6678-8142>) and Лесишин, Д.П. (2017) The advantages of dual system of education for IT professionals In: II Международная научно-практическая конференция "Фундаментаьни и прикладные исследования: современные научно-практические решения и подходы" Педагогіка . Інститут філософії Націонаьної академії наук Азербайджану, м. Баку-Ужгород-Дрогобич, Азербайджанська Республіка-Україна, pp. 164-165. ISBN 978-617-74-01-47-5 |
|