Information-analytical learning management system universIties
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706200/
http://ite.kspu.edu/Issue_29/p-15-30 |
|
Title |
Information-analytical learning management system universIties
Інформаційно-аналітична система управління навчальним процесом університету Информационно-аналитическая система управления учебным процессом университета |
|
Creator |
Триус, Ю.В.
Стеценко, І.В. Герасименко, І.В. Гриценко, Валерій Григорович |
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
We consider conceptual approaches to creation of information systems, learning management school, which uses modern methods of decision-making and simulational modeling, web-technologies. The main criteria for the selection of development tools of the system are: openness, free of charge, easy to use and independence from system software and hardware. The chosen technology and the system itself satisfies such requirements as: focus on national and international standards in the field of higher education, adherence to service-oriented architecture, ensuring stable operation with a large number of users, support for a clear division of user rights to obtain and change information resources, software modularity the final product and its ability to integrate into the corporate information system of the university.
В роботі розглядаються концептуальні підходи до створення інформаційно-аналітичної системи управління навчальним процесом університету, в якій використовуються сучасні методи прийняття рішень та імітаційного моделювання, web-технології. Основними критеріями вибору засобів розробки системи є: відкритість, безкоштовність, простота застосування та незалежність від системного програмного та апаратного забезпечення. Обрана технологія і сама система задовольняє таким вимогам, як: орієнтація на національні й міжнародні стандарти у галузі вищої освіти, дотримання сервіс-орієнтованої архітектури, забезпечення стабільної роботи із значною кількістю користувачів, підтримка чіткого розподілу прав користувачів на одержання та зміни інформаційних ресурсів, забезпечення модульності кінцевого продукту та його здатності до інтеграції в корпоративну інформаційну систему університету. В работе рассматриваются концептуальные подходы к созданию информационно-аналитической системы управления учебным процессом университета, в которой используются современные методы принятия решений и имитационного моделирования, web-технологии. Основными критериями выбора средств разработки системы являются: открытость, бесплатность, простота применения и независимость от системного программного и аппаратного обеспечения. Выбранная технология и сама система удовлетворяет таким требованиям, как: ориентация на национальные и международные стандарты в области высшего образования, соблюдения сервис-ориентированной архитектуры, обеспечение стабильной работы с большим количеством пользователей, поддержка четкого распределения прав пользователей на получение и изменения информационных ресурсов, обеспечение модульности конечного продукта и его способности к интеграции в корпоративную информационную систему университета. |
|
Publisher |
Херсонський державний університет
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706200/1/Paper_Cherkasy_2016.pdf
- Триус, Ю.В., Стеценко, І.В., Герасименко, І.В. and Гриценко, Валерій Григорович (2016) Information-analytical learning management system universIties Information Technologies in Education (29). 015-030. ISSN 2306-1707 |
|