Record Details

Подготовка педагога к художественному (артистическому) образованию ребенка в системе последипломного педагогического образования Украины

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705790/
 
Title Подготовка педагога к художественному (артистическому) образованию ребенка в системе последипломного педагогического образования Украины
Підготовка педагога до художньої (артистичної) освіти дитини в системі післядипломної педагогічної освіти України
Preparing teachers to the art (artistic) education of the child in the system of postgraduate education in Ukraine
 
Creator Отич, О.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description Найважливішою місією освіти як соціального інституту є
творення особистості, відповідної ідеалу, прийнятому в суспільстві. Тому можна сказати, що ця місія - людинотворча. І хоча кожному
історичного типу суспільства був властивий свій ідеал людини, його
невід'ємною характеристикою все ж завжди була і нині залишається спосіб-
ність до творчості і створення культурних цінностей, які зв'язуються,
перш за все, з мистецтвом. Таким чином, тріада Культура - Мистецтво -
Освіта є не тільки найбільш природною і логічною соціальної
цілісністю, але і безпосередньо пов'язана з людиною як споживачем,
носієм і творцем культурних цінностей.
Тим більше це стосується дитини, для якого, відповідно до його віковіми психологічними особливостями, відкриття світу і навчання
відбуваються найбільш оптимально і результативно в процесі гри і занять
мистецтвом. Ці заняття приносять дитині радість і цілісно розвивають його
особистість, тому вони виключно важливі в педагогічному процесі
дошкільних навчальних закладів (де вони - провідні види діяльності), а
також в загальноосвітній школі.
Наиважнейшей миссией образования как социального института является
созидание личности, соответствующей идеалу, принятому в обществе. Поэтому можно сказать, что эта миссия - человекотворческая. И хотя каждому
историческому типу общества был свойственен свой идеал человека, его
неотъемлемой характеристикой всё же всегда была и ныне остаётся способность к творчеству и созданию культурных ценностей, которые связываются,
всего, с искусством. Таким образом, триада Культура - Искусство -
Образование есть не только наиболее естественной и логической социальной
целостностью, но и непосредственно связана с человеком как потребителем,
носителем и создателем культурных ценностей.
Тем более это касается ребёнка, для которого, в соответствии с его возрастными психологическими особенностями, открытие мира и обучение
происходят наиболее оптимально и результативно в процессе игры и занятий
искусством. Эти занятия приносят ребёнку радость и целостно развивают его
личность, поэтому они исключительно важны в педагогическом процессе
дошкольных учебных заведений (где они - ведущие виды деятельности), а
также в общеобразовательной школе.
The most important mission of education as a social institution is
Creation of a personality corresponding to the ideal accepted in society.
This can be said that this mission is human-made. And although everyone
Historical type of society was characterized by its own ideal of man, his
Nevertheless, there has always been an
To creativity and the creation of cultural values ​​that are linked,
First of all, with art. Thus, the triad of Culture - Art -
Education is not only the most natural and logical social
Integrity, but also directly related to the person as a consumer,
The bearer and creator of cultural values.
Especially it concerns a child for whom, in accordance with his
Psychological characteristics, the opening of the world and learning
Occur most optimally and effectively in the process of playing and practicing
Art. These activities bring the child joy and develop it in a holistic way.
Personality, therefore they are extremely important in the pedagogical process
Preschool educational institutions (where they are the leading activities), and
in the general education school.
 
Publisher Krakow
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705790/1/%D0%9E%D1%82%D0%B8%D1%87%20%D0%9E.%D0%9C.4.pdf
- Отич, О.М. (2016) Preparing teachers to the art (artistic) education of the child in the system of postgraduate education in Ukraine Kultura-Sztuka-Edukacja. pp. 48-54. ISSN 0239-6025