SMART-комплекси навчальних дисциплін для професійно-технічних навчальних закладів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707345/
|
|
Title |
SMART-комплекси навчальних дисциплін для професійно-технічних навчальних закладів
SMART-complexes of educational disciplines for vocational institutions |
|
Creator |
Радкевич, В.О.
Гуменний, О.Д. |
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті відображено ознаки та структуру SMART-комплексів навчальних дисциплін, визначено поняття «інформаційний освітнє середовище професійно-технічного навчального закладу». Приділено увагу контекстному навчанню з використанням SMART-комплексів дисциплін. Це уможливить не тільки отримання учнями доступу до цифрових ресурсів, а й забезпечить взаємодію з ними в будь-якому місці і в будь-який час, сприятиме управлінню активним навчанням: порадами, допоміжними інструментами, пропозиціями, коригуванням дій.
The article describes the features and structure of SMART-complexes of educational disciplines, defines the notion "informational educational environment of a vocational educational institution". Attention is paid to contextual learning using SMART-complexes of disciplines. This will not only allow students to access digital resources, but also provide interaction with them anywhere and at any time, will help manage active learning: tips, auxiliary tools, suggestions, and action adjustments. |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707345/1/%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D0%BA%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87_%D0%9F%D0%A2%D0%9E.pdf
- Радкевич, В.О. and Гуменний, О.Д. (2017) SMART-complexes of educational disciplines for vocational institutions Професійно-технічна освіта, 2 (75). pp. 8-12. |
|