Сучасні тенденції дослідження суб’єктності
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/707427/
http://psytir.org.ua/index.php/technology_intellect_develop/article/view/300 |
|
Title |
Сучасні тенденції дослідження суб’єктності
Current research trends of the subjectness |
|
Creator |
Мещеряков, Дмитро Сергійович
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
В статті розглянуто сучасний стан та основні тенденції досліджень суб’єктності, визначено їх спрямованість на визначення вікових і професійних особливостей, що охоплюють вікові групи всіх категорій - від немовлят до старості; також проаналізовано тенденцію подальшого пошуку компонентів структурної організації суб’єктності, її рівнів прояву та феноменів. Зроблено висновок про актуальність теми суб’єктності у віртуальному освітньому просторі у зв’язку з подальшою інтеграцією інфокомунікативних технологій мережі Інтернет та віртуальності в повсякденне життя, та пов’язаними з цією тенденцією різними видами діяльності - роботи, навчання, спілкування тощо. Визначено роль саморозвитку та самопроектування у суб’єктності та розглянуто розвиток інтелекту як чинник суб’єктної активності та існування суб’єктності в цілому. Окреслено перспективні напрями досліджень суб’єктності, такі як: суб`єктність у віртуальності; дослідження технологій формування та розвитку суб’єктності, зокрема для протидії шкідливим явищам Інтернету та інформаційній війні; визначення впливу на суб’єктність та суб’єктну активність нових технологій (мережі Інтернет, віртуального освітнього середовища, електронних гаджетів, віртуалізації, штучного інтелекту тощо).
The article is examined the current state and main tendencies of subjectness studies, their focus on determining the age and professional features, covering all categories of age groups: from babies to old age; the tendency of further search for components of the structural organization of subjectness, its levels of manifestation and phenomena are also analyzed. The conclusion about the relevance of the subjectness theme in virtual learning environment is made due to the further integration of infocommunication technologies like the Internet and virtuality into everyday life, and related to these trend different activities: work, study, communication, etc. The subjectness role of self-development and intellect development as a factor in the activity of subjectness activity and the existence of subjectness in general is defined. Also further prospects for the study of subjectness are highlighted, such as: the subjectness in virtuality; research of subjectness technologies formation and development, in particular for counteraction to harmful phenomena of the Internet and information warfare; definition of the influence on subjectness and subjectness activity of new technologies (like Internet, virtual educational environment, electronic gadgets, virtualization, artificial intelligence, etc.). В статье рассмотрено современное состояние и основные тенденции исследований субъектности, определена их направленность на определение возрастных и профессиональных особенностей, охватывающих возрастные группы всех категорий - от младенцев до старости; также проанализированы тенденции дальнейшего поиска компонентов структурной организации субъектности, ее уровней проявления и феноменов. Сделан вывод об актуальности темы субъектности в виртуальном образовательном пространстве в связи с дальнейшей интеграцией инфо-коммуникативних технологий сети Интернет и виртуальности в повседневную жизнь и связанными с этой тенденцией различными видами деятельности - работы, учебы, общения и тому подобное. Определена роль саморазвития и самопроектирования в субъектности и рассмотрено развитие интеллекта как фактора субъектной активности и существования субъектности в целом. Определены перспективные направления исследований субъектности, такие как: субъектность в виртуальности; исследования технологий формирования и развития субъектности, в частности для противодействия вредным явлениям Интернета и информационной войне; определение влияния на субъектность и субъектную активность новых технологий (Интернет, виртуальной образовательной среды, электронных гаджетов, виртуализации, искусственного интеллекта и т.д.). |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/707427/1/Mescheryakov_Dmytro_Sergijovych_Suchasni_tendencii_doslidgennya_subjetnosti.pdf
- Мещеряков, Дмитро Сергійович (orcid.org/0000-0001-6831-8654 <http://orcid.org/0000-0001-6831-8654>) (2017) Current research trends of the subjectness Technologies of intellect development, 2 (6) (17). ISSN 2223-0521 |
|