Record Details

THE USE OF MULTIMEDIA PRESENTATIONS FOR INTENSIFICATION OF FOREIGN LANGUAGES TEACHING AT TERTIARY LEVEL

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title THE USE OF MULTIMEDIA PRESENTATIONS FOR INTENSIFICATION OF FOREIGN LANGUAGES TEACHING AT TERTIARY LEVEL
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МУЛЬТИМЕДИЙНЫХ ПРЕЗЕНТАЦИЙ ДЛЯ ИНТЕНСИФИКАЦИИ ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ В УЧРЕЖДЕНИЯХ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ ДЛЯ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
 
Creator Klymenko, Anatolii O.
Zakordonets, Nataliia I.
Shymkiv, Inna V.
 
Subject blended learning; ICT in language teaching; multimedia presentations; intensification of teaching
смешанное обучение; ИКТ в преподавании языка; мультимедийные презентации; интенсификация обучения
змішане навчання; ІКТ у викладанні мови; мультимедійні презентації; інтенсифікація навчання
 
Description An increasing number of lecturers are experimenting with innovative computer-mediated approaches to foreign languages teaching (FLT), dramatically altering the ways students interact with learning content. This comparatively common acceptance of digital learning technologies has enlarged the integration of multimedia teaching and learning tools into the traditional, face-to-face classroom setting, thus blended approach to content supply in FLT has experienced extensive progress in higher education. The article deals with the practice of usage of the most popular multimedia technological tools, such as Prezi, Google Slides, PowerPoint, in foreign languages teaching at higher educational institutions. In the course of research surveys were made to determine the types of collaboration and evaluation preferred by the students, their expectations from foreign language learning process, which, in their turn, gave grounds to point out the factors promoting intensification of the teaching process in the context of blended learning.
В наше время растущее количество преподавателей экспериментируют с инновационными компьютерно-опосредованными подходами в сфере преподавания иностранных языков, кардинально меняя пути взаимодействия студентов с учебным контентом. Распространенное признание цифровых технологий обучения значительно расширило возможности интеграции мультимедийных средств обучения и преподавания в традиционные формы и методы организации учебного процесса, поэтому смешанный подход к преподаванию иностранных языков в настоящее время испытывает существенный прогресс в области высшего образования. В статье изучаются практические аспекты использования самых распространенных средств мультимедийных технологий (Prezi, Google Slides, Power Point) в процессе преподавания иностранных языков в высших учебных заведениях. Были проведены исследования с целью определения путей сотрудничества и способов оценивания, которые предпочитают студенты, а также изучение их ожиданий от процесса изучения иностранного языка. Результаты работы позволили выделить факторы, способствующие интенсификации процесса преподавания в контексте смешанного обучения.
В умовах сьогодення зростаюча кількість викладачів експериментують з інноваційними комп’ютерно-опосередкованими підходами у сфері викладання іноземних мов, кардинально змінюючи шляхи взаємодії студентів із навчальним змістом. Поширене визнання цифрових технологій навчання значно розширило можливості інтеграції мультимедійних засобів навчання і викладання до традиційних форм і методів організації навчального процесу, тому змішаний підхід до викладання іноземних мов нині зазнає суттєвого прогресу в галузі вищої освіти. У статті вивчаються практичні аспекти використання найпоширеніших засобів мультимедійних технологій (Prezi, Google Slides, Power Point) у процесі викладання іноземних мов у вищих навчальних закладах. Були проведені дослідження з метою визначення шляхів співпраці і способів оцінювання, яким надають перевагу студенти, а також вивчення їхніх очікувань від процесу вивчення іноземної мови. Результати роботи дозволили виокремити фактори, що сприяють інтенсифікації процесу викладання у контексті змішаного навчання.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-06-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття

рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1607
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 59, No 3 (2017); 87-95
Информационные технологии и средства обучения; Vol 59, No 3 (2017); 87-95
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 59, No 3 (2017); 87-95
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 59, No 3 (2017); 87-95
2076-8184
 
Language eng
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1607/1202
 
Rights Copyright (c) 2017 Anatolii O. Klymenko, Nataliia I. Zakordonets, Inna V. Shymkiv
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0