ENHANCING ENGLISH LANGUAGE LEARNERS’ MOTIVATION THROUGH ONLINE GAMES
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ENHANCING ENGLISH LANGUAGE LEARNERS’ MOTIVATION THROUGH ONLINE GAMES
ПОВЫШЕНИЕ МОТИВАЦИИ СТУДЕНТОВ В ПРОЦЕССЕ ИЗУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ПУТЕМ ОНЛАЙН ИГР ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ШЛЯХОМ ОНЛАЙН ІГОР |
|
Creator |
Iaremenko, Nataliia V.
|
|
Subject |
gamification; motivation; English as a second language learning; Kahoot
геймификация; мотивация; обучение английскому языку как иностранному; Kahoot гейміфікація; мотивація; навчання англійської мови як іноземної; Kahoot |
|
Description |
In this article, we examine the potentials of online games which teachers can employ in order to motivate their students and summarize the positive effects of playing learning games. The study addresses the question of how gamified learning is applicable to learning English as a second language. The other research questions refer to the reasons that make language learners want to play a learning game and the influence of particular game elements onto players. All of these questions are investigated on the example of Kahoot web resource. The study suggests that online learning games can foster intrinsic motivation and help engage students in learning activities. The use of online games in English as a second language learning shows the direct relationship between a high energy level of fun competition and increased motivation.
В этой статье мы рассматриваем возможности онлайн игр, которые преподаватели могут использовать для того, чтобы мотивировать своих студентов, а также обобщаем преимущества использования обучающих игр. В исследовании освещается вопрос применения геймифицированного обучения английского языка как иностранного. Другие вопросы нашего исследования касаются причин, которые способствуют желанию студентов играть в обучающие игры, а также влияния конкретных игровых элементов на игроков. Все эти проблемы исследуются на примере веб-ресурса Kahoot. В исследовании доказывается, что обучающие онлайн-игры стимулируют внутреннюю мотивацию и способствуют привлечению студентов к учебной деятельности. Использование онлайн-игр в обучении английскому языку демонстрирует прямую связь между высоким уровнем конкуренции и повышением мотивации. У цій статті ми розглядаємо можливості онлайн ігор, які викладачі можуть використовувати для того, щоб мотивувати своїх студентів, а також узагальнюємо переваги використання навчальних ігор. У дослідженні висвітлюється питання застосування гейміфікованого навчання до вивчення англійської мови як іноземної. Інші питання нашого дослідження стосуються причин, які сприяють бажанню студентів грати в навчальні ігри, а також впливу конкретних ігрових елементів на гравців. Усі ці проблеми досліджуються на прикладі веб-ресурсу Kahoot. У дослідженні доводиться, що навчальні онлайн-ігри стимулюють внутрішню мотивацію і сприяють залученню студентів до навчальної діяльності. Використання онлайн-ігор у навчанні англійської мови демонструє прямий зв'язок між високим рівнем конкуренції і підвищенням мотивації. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-06-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1606
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 59, No 3 (2017); 126-133
Информационные технологии и средства обучения; Vol 59, No 3 (2017); 126-133 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 59, No 3 (2017); 126-133 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 59, No 3 (2017); 126-133 2076-8184 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1606/1179
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Nataliia V. Iaremenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|