INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE ORGANIZATION OF BACHELORS’ E-LEARNING (USING THE EXAMPLE OF SPECIALITIES "TOURISM" AND "SOCIAL WORK")
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE ORGANIZATION OF BACHELORS’ E-LEARNING (USING THE EXAMPLE OF SPECIALITIES "TOURISM" AND "SOCIAL WORK")
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОРГАНИЗАЦИИ ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ БАКАЛАВРОВ (НА ПРИМЕРЕ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ «ТУРИЗМ» И «СОЦИАЛЬНАЯ РАБОТА») ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ БАКАЛАВРІВ (НА ПРИКЛАДІ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ «ТУРИЗМ» ТА «СОЦІАЛЬНА РОБОТА») |
|
Creator |
Dyshko, Olesia L.
Zubekhina, Tetiana V. Pavlyshyna, Nataliia B. |
|
Subject |
information and communication technologies; e-learning; e-learning platform; Moodle system
информационно-коммуникационные технологии; электронное обучение; платформы электронного обучения; система Mооdle інформаційно-комунікаційні технології; електронне навчання; платформи електронного навчання; система Mооdle |
|
Description |
The article analyzes the state of implementation of information and communication technologies (ICT) in the organization of e-learning in higher education (using the experience of specialities «Tourism» and «Social Work»). The urgency of e-learning technologies application and related information and communication technologies is proved. Author determined the advantages and disadvantages of the popular platform Moodle e-learning. The results of research on active use of ICT, e-learning platforms, choice of ICT-based survey of the Ukrainian higher educational institutions that provide teaching training courses in specialities «Tourism» and» «Social work» are presented. It has been found that teachers prefer e-learning platforms, various Internet sites, multimedia presentations, video software Skype and Viber.
В статье проанализировано состояние внедрения информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в организации электронного обучения бакалавров (на примере специальностей «Туризм» и «Социальная работа») в высших учебных заведениях. Обоснована актуальность применения технологий электронного обучения и соответствующих информационно-коммуникационных технологий. Охарактеризованы преимущества и недостатки популярной платформы электронного обучения Mооdle. Приведены результаты исследования активности использования ИКТ, платформ электронного обучения, выбора средств информационно-коммуникационных технологий на основе анкетирования преподавателей украинских высших учебных заведений, обеспечивающих преподавание учебных дисциплин по специальностям «Туризм» и «Социальная работа». Выявлено, какие средства ИКТ и электронного обучения преподаватели считают наиболее эффективными. Выяснено, какими платформами электронного обучения предпочитают пользоваться преподаватели. У статті проаналізовано стан упровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в організації електронного навчання бакалаврів (на досвіді спеціальностей «Туризм» та «Соціальна робота») у вищих навчальних закладах. Обґрунтовано актуальність застосування технологій електронного навчання та відповідних інформаційно-комунікаційних технологій. Схарактеризовано переваги та недоліки популярної платформи електронного навчання Mооdle. Наведено результати дослідження щодо активності використання ІКТ, платформ електронного навчання, вибору засобів інформаційно-комунікаційних технологій на основі анкетування викладачів українських вищих навчальних закладів, що забезпечують викладання навчальних дисциплін на спеціальностях «Туризм» та «Соціальна робота». Виявлено, які засоби ІКТ та електронного навчання викладачі вважають найефективнішими. З’ясовано, яким платформам електронного навчання віддають перевагу викладачі. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-06-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття Огляд літератури; Теоретичні аспекти дослідження;Опитування/Інтерв'ю рецензируемая статья — Peer-reviewed Article — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1603
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 59, No 3 (2017); 76-86
Информационные технологии и средства обучения; Vol 59, No 3 (2017); 76-86 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 59, No 3 (2017); 76-86 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 59, No 3 (2017); 76-86 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1603/1192
|
|
Rights |
Copyright (c) 2017 Olesia L. Dyshko, Tetiana V. Zubekhina, Nataliia B. Pavlyshyna
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|