Сучасний стан військово-патріотичного виховання школярів загальноосвітніх навчальних закладів (на прикладі хортингу)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/706708/
|
|
Title |
Сучасний стан військово-патріотичного виховання школярів загальноосвітніх навчальних закладів (на прикладі хортингу)
Современное состояние военно-патриотического воспитания школьников общеобразовательных учебных заведений (на примере хортинга) He modern state of military-patriotic education of students of secondary schools (for example harting). |
|
Creator |
Остапенко, О.І.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті розкрито доцільність дослідження проблеми сучасного стану військово-патріотичного виховання школярів загальноосвітніх навчальних закладів. Виклад змісту основного матеріалу з дослідження сучасного стану військово-патріотичного виховання учнів 4–6 класів загальноосвітніх навчальних закладів здійснювався на основі аналізу ефективності роботи: організації «Пласт»; фізкультурно-оздоровчого патріотичного комплексу «Козацький гарт»; військово-спортивної гри «Сокіл» («Джура»); національної дитячо-юнацької військо-спортивної гри «Хортинг–Патріот». Зміст основного матеріалу також розкриває організаційно-педагогічні умови військово-патріотичного виховання учнів 4–6 класів загальноосвітніх навчальних закладів та концептуальні положеннях про те, що на зміст військово-патріотичного виховання невпинно впливає динамічний розвиток сучасної освіти, суспільства і держави. Це вимагає нових поглядів на зміст, форми і методи військово-патріотичного виховання школярів у процесі проведення занять із національної дитячо-юнацької військо-спортивної гри «Хортинг–Патріот».
В статье раскрыта целесообразность исследования проблемы современного состояния военно-патриотического воспитания школьников общеобразовательных учебных заведений. Изложение содержания основного материала из исследования современного состояния военно-патриотического воспитания учеников 4–6 классов общеобразовательных учебных заведений осуществлялся на основе анализа эффективности работы: организации «Пласт»; физкультурно-оздоровительного патриотического комплекса «Казацкая закалка»; военно-спортивной игры «Сокол» («Джура»); национальной детско-юношеской военно-спортивной игры «Хортинг–Патриот». Содержание основного материала также раскрывает организационно педагогические условия военно-патриотического воспитания учеников 4–6 классов общеобразовательных учебных заведений и концептуальные положениях о том, что на содержание военно-патриотического воспитания непрестанно влияет динамическое развитие современного образования, общества и государства. Это требует новых взглядов на содержание, формы и методы военно-патриотического воспитания школьников, в процессе проведения занятий из национальной детско-юношеской вийско-спортивной игры «Хортинг–Патриот». Expedience of research of problem of the modern state of military-patriotic education of schoolboys of general educational establishments is exposed in the article. Exposition of maintenance of basic material from research of the modern state of military-patriotic education of students 4–6 classes of general educational establishments carried out on the basis of analysis of efficiency of work: organizations are «Layer»; athletic-health-improvement patriotic complex «the Cossack tempering»; viyskovo-sportivnoy game «Falcon» («Dzhura»); national national child-youth viysko-sportivnoy game of «Khorting–patriot». The table of contents of basic material also exposes organizationally pedagogical terms of military-patriotic education of students 4–6 classes of general educational establishments and conceptual positions about that on maintenance of military-patriotic education incessantly influences dynamic development of modern education, society and state. It requires new looks to maintenance, forms and methods of military-patriotic education of schoolboys, in a process eadthrough of employments from national child-youth viysko-sportivnoy game of «Khorting–patriot». |
|
Publisher |
Паливода А.В.
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/706708/1/%E2%84%964%20%D0%9E%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE-1.pdf
- Остапенко, О.І. (2015) He modern state of military-patriotic education of students of secondary schools (for example harting). Теорія і методика хортингу (4). pp. 35-41. |
|